בחירות 2022

ליברמן משתלח בלפיד: "קיצור התורנויות למתמחים הוא ספין בחירות"

שר האוצר ליברמן מצנן את ההתלהבות מהודעת ראש הממשלה לפיד ונציגי המתמחים על כך ששעות התורנויות יתקצרו והגיב בביטול מופגן: "אתם יודעים, לפני הבחירות יש הרבה הודעות"
דוד זולדן | 
יאיר לפיד (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד דורש שמשרד האוצר יעביר מיידית תקציב של 66 מיליון שקל ליישום תכנית הקיצור על חשבון הקופה עליה שר האוצר אביגדור ליברמן מופקד. לפיד החליט על קיצור התורנויות הארוכות בבתי החולים מ-26 שעות כיום ל-16-18 שעות וחותר להציג הישג מעשי ומיידי.
אלא שההחלטה של לפיד התקבלה בחוסר התלהבות מופגן מצידו של שר האוצר אביגדור ליברמן. לפיד דרש שהאוצר יעביר באופן מיידי את הכסף הנדרש למהלך, 66 מיליון שקל בסך-הכול, אל מערכת הבריאות. אלא שליברמן עומד על כך כי הוא הוא מנוע משפטית מלהעביר את התקציב בשנה הקרובה.

ליברמן התייחס בזלזול להודעה המשותפת שהוציאו לפיד ונציגי המתמחים על איתור הפתרון למשבר: "אתם יודעים, לפני הבחירות יש הרבה הודעות", עקץ ליברמן מעל במת ועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות באילת. לדברי ליברמן: "אין שום שינוי לגבי תחילת מתווה קיצור התורנויות, שיהיה בספטמבר 2023 כפי שקבעה היועצת המשפטית לממשלה. היה כאן דבר חמור. כולנו רוצים רפואה טובה, וכולנו בעד המתמחים, וכולנו חייבים לציית להוראות החוק. כל עוד היועמ"שית לא תבהיר שמותר להתחיל מיד במהלך - כל זה הוא פשוט ספין לפני בחירות", אמר ליברמן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה