בריאות

עוד פגיעה במתמחים ובחולים: קיצוצים בבית החולים בנהריה

קיצוצים בבית החולים לגליל בנהריה. יו"ר ועד הרופאים מעיד כי מדובר על "שיקול דעת לקוי" בעוד מנהל המרכז הרפואי מעיד כי מדובר בהכרח - "עקב קיצוצים תקציביים"
מערכת ice | 
בית החולים בנהריה (צילום ויקיפדיה)
עובדי ובאי בית החולים בנהריה שמו לב כי בשבועיים האחרונים נוכחותם של הרופאים המומחים חסרה החל משעות אחר הצהריים והערב. הסיבה לירידה בכמות המומחים היא קיצוץ יזום מטעם הנהלת בית החולים בעקבות הפחתת המימון שבית החולים מקבל ממשרד האוצר בגובה של כ-100 מיליון שקל, כך על פי דיווח הבוקר (ראשון) בישראל היום.

התורנויות המקוצצות הינן של "תורנויות החצי" שמשמען נוכחות של רופאים מומחים מהשעה 16:00 ועד 23:00 אשר קיימות כעשור מאז הסכם הרופאים של שנת 2011. כעת התורנויות, המתמרצות רופאים מומחים להישאר בבית החולים בשעות הערב ולהקל על העומסים מול המטופלים ובהתמקצעות המתמחים, יקוצצו וכולם יפגעו.
 
בכיר בבית החולים הגיב: "איך אפשר לקצץ 100 מיליון שקלים מבית חולים בפריפריה? זה כמו לבוא לחולה מונשם ולחנוק אותו. נוכחות של בכירים אחר הצהריים ובערב היא קריטית. זו רפואה יותר טובה, רשת ביטחון לחולים, פחות טעויות. אני רק שומע את המילה 'אין': אין ציוד, אין מתמחים, אין תורניות. זה כבר לא הגיוני, תסגרו את בית החולים וזהו. שוחטים את הפריפריה".
 
ממשרד האוצר נמסר: "החל מ-2022 נכנסו לתוקף תקנות מודל התקצוב הלאומי לבתי חולים, שמכוחן מועברים כספים לכלל בתי החולים בארץ. במסגרת זו הוגדלו סכומי התמיכה בבתי החולים במאות מיליוני שקלים, וכן ניתן משקל גדול בחלוקת הכספים לבתי החולים בפריפריה".
ממשרד הבריאות נמסר: "הנהלת המרכז הרפואי קבעה בתחילת 2022 יעד לגירעון מוסכם עבור המרכז, שמגלם את השונות של בית חולים פריפריאלי. קיצוץ של 100 מיליון שקלים אינו מוכר למשרד, ולא נעשה בהנחיית החשב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה