בחירות 2022

המחנה הליטאי ניצח: יהדות התורה לא מתפצלת

בסוף ימים ארוכים באה הפשרה הגואלת. רגע לפני שנדמה היה כי "יהדות התורה" מתפצלת אחרי ריצה משותפת בת שלושה עשורים, החליטו הצדדים לחתום על ריצה משותפת
דוד זולדן | 
ישראל אייכלר (צילום טוויטר/ישראל אייכלר, פייסבוק/אוגני סלמה)
רצים ביחד: 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' הגיעו להסכם על ריצה משותפת בבחירות הבאות ובכך באה הסאגה המתוקשרת לסיומה ולשביעות רצון יחסית של שני הצדדים. 
בהסכם עליו צפויים לחתום היום או מחר דוד שפירא מצד "דגל התורה" וחנוך זייברט מ"אגודת ישראל" נקבע כי "יהדות התורה" לא תכנס לקואליציה שלא תסדיר את אפליית התקצוב שבין 'מוסדות הפטור' לבין 'מוסדות הממ"ח' (החינוך הממלכתי חרדי). מדובר בסעיף שקומם את חסידות בעלזא המיוצגת על ידי ח"כ ישראל אייכלר ובגינו התעוררה המהומה בין שני הסיעות ושאיימה לפלג לא רק את הרשימה אלא אף את הציבור החרדי כולו. 
עוד סוכם כי במידה ולא ימצא פתרון שיאזן את התקציב בין בעלזא לאחרות, מתחייבים ב"דגל התורה" במסגרת ההסכם לשלב בחינוך העצמאי את מוסדות בעלזא מאחת הערים בארץ שיבחרו, מלבד ירושלים או בני ברק. מנגד, בבעלזא צפויים לחתום על התחייבות שלא יפעלו להצטרף לתוכנית הלימודים הטומנים בחובם גם לימודי ליבה.  
העימות מגיע כעת לישורת האחרונה, יתר הסעיפים שהשתלבו בוויכוח, כמו מיקומי נציגים ברשימה ומי יעמוד בראשות המפלגה, לא נדונו בישיבת הפשרה מפאת הזמן הדוחק עד לסגירת הרשימות. הסעיף הזה עוד יעלה וידונו בו. מי בראש אינה סוגיה פחותה מזו שנדונה והסעירה את המחנה החרדי בשבועות האחרונים. 
הערב יתכנסו חברי המרכז הארצי של "אגודת ישראל" כדי לאשר את הרכב הרשימה לכנסת ה-25 ומחר תכנס מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" לאשר את רשימת המפלגה לקראת הגשת הרשימות ביום רביעי וביום חמישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה