דיגיטל וטק

OpenAI ו-Dropbox במהלך שנוי במחלוקת: האם פרטיות המשתמשים בסכנה?

חברת Dropbox, יצאה בשת"פ שנוי במחלוקת עם חברת OpenAI, במסגרתו ישולב בשירות האחסון של החברה כלי בינה מלאכותית שעתידים לסייע למשתמשים. מצד אחד מדובר במהלך חדשני מצד שני, חשש גדול עלה בקרב המשתמשים בכל הנוגע לפגיעה בפרטיותם
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
בצעד שנוי במחלוקת, חברת Dropbox, אשר מספקת שירות אחסון מסמכים בטכנולוגיית ענן, שלבה כלי בינה מלאכותית אשר משתפים את קבצי המשתמשים עם חברת OpenAI. בסמוך לפרסומים על המהלך החברה הדגישה ששילוב הצ'אטבוטים של OpenAI, לא נועדו לאמן את מוצרי החברה, אלא הוכנסו על מנת לסייע למשתמשים בשירות כמו סיכום מסמכים במענה על שאלות לגבי קבצים ועוד.
נכון לעכשיו, שיתוף הקבצים עם כלי הבינה המלאכותית מופעלת כברירת מחדל בהגדרות של Dropbox. עם זאת, מסמכי משתמש משותפים רק עם OpenAI כאשר המשתמשים מפעילים את  הצ'אטבוטים הללו.
מנכ"ל Dropbox, דרו יוסטון, מיהר להבהיר ששיתוף נתונים מתרחש רק עם מעורבות משתמשים, ונתוני לקוחות אינם משמשים לאימון מודלים של שפה מתוחכמים של OpenAI.
למרות הבטחות אלה, משתמשים רבים הביעו את חששותיהם בנוגע לפגיעה בפרטיות בין היתר בגלל שקבצים ממשתמשים שביטלו את שירותי הבינה המלאכותית יכולים להיות משותפים אם משתמש אחר של Dropbox AI ניגש אליהם. על מנת כדי למנוע שליחת קבצים אישיים ל-OpenAI, המשתמשים צריך להשבית באופן עצמאי את פונקציית הבינה המלאכותית בהגדרות באזור האישי באתר.
התפתחות זו משמעותית בשיחה הרחבה יותר על פרטיות המשתמש בהקשר של השימוש הגובר במודלים של AI על ידי חברות הפונות לצרכנים. ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל וזום עמדו גם בפני בדיקה מדוקדקת של שיטות הנתונים שלהן.
נכון לעכשיו, Dropbox, מספקת את שירותי הבינה המלאכותית הללו במסגרת מסלול המנוי שלה. כמו כן, החברה מבטיחה שרק תוכן הקשור ישירות לבקשת המשתמש משותף עם שותפי AI של צד שלישי, תוך חסימת הדרכת מודלים ללא הסכמה מפורשת של המשתמש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה