דיגיטל וטק

מתי גיל, מנכ"ל AION Labs: "חדשנות ישראלית - דווקא עכשיו"

מתי גיל, מנכ"ל AION Labs, בטור דעה מיוחד על החשיבות של החדשנות הישראלית דווקא במצב שבו מדינת ישראל והכלכלה הישראלית חוטפים מכה קשה על רקע מלחמת "חרבות ברזל"
מתי גיל | 
מתי גיל (צילום אלעד מלכה)
מתי גיל, מנכ"ל AION Labs, בטור דעה מיוחד על החשיבות של החדשנות הישראלית דווקא במצב שבו מדינת ישראל והכלכלה הישראלית חוטפים מכה קשה על רקע מלחמת "חרבות ברזל".
מדינת ישראל נמצאת במלחמה. לא מדובר במציאות שאליה התרגלנו בשנים האחרונות, בעוד מבצע או סבב לחימה, אלא במלחמה שתארך זמן – עם כל ההשלכות הכרוכות בכך.
ביחד עם כל אזרחי ישראל, נרתמו מיד גם בכירי המשק הישראלי, אנשי עסקים ויזמי ההייטק הישראליים שנמצאים בחוד החנית של מאמצים אלו.
יחד עם התגייסות מרגשת זאת, וכמובן בלי לגרוע מהעדיפות העליונה של עובד שיוכל לשרת ונקרא למילואים יתייצבו למאמץ המלחמתי, חשוב שאלו שלא משרתים במילואים יפעלו גם להמשך שמירת תעשיית היי טק שלנו ויצרית מקומות העבודה פעילים "ליום שאחרי" או במילים אחרות – לפעול ב- "Resilience" עם החוסן הישראלי המיוחד וחזק עם כל הקושי שבכך לשימור וחיזוק המשק הישראלי.
בישראל יש ליזמים ושוק העבודה יכולת ייחודית לעבור מכשולים, להסתגל ולשגשג ולהתמודד עם האתגרים ואי הוודאות שמביאים משברים. כוח העבודה הישראלי הפגין פעם אחר פעם את חוסנו, מפגין חוזק ונחישות יוצאי דופן בעת לחימה, משברים כלכליים גלובליים ובקורונה. יכולת ההתאוששות הזו, רתימת העורף ושמירה על ערך הענף, טבועה עמוק ברוח הישראלית.
חשיבות החוסן הישראלי נובעת מהבנה שאנחנו נמצאים בעידן אחר לעומת המשבר הענק של הקורנה. כאן מדינת ישראל נמצאת במצב הזה בזמן שהשוק העולמי והמשקיעים בעולם עובדים כרגיל ולכן החוסן בעל חשיבות יתרה. יתר על כן, האויב מבין היטב את החשיבות של תעשיית ההייטק לחוסן הישראלי, ולכן האויב מחפש בין היתר להבריח ממדינת ישראל את המשקיעים, את היזמים ולעצור את החדשנות הישראלית. כמובן שהקמת סטארטאפ בכלל ובישראל בפרט מעולם לא הייתה משימה קלה. הדרך מלאה במכשולים ואתגרים שעל המייסדים והצוותים להתגבר עליהם.
משקיעים ברחבי העולם מכירים בערכם של מייסדים ויזמים עם חוסן. הם מבינים שמסע מלא במכשולים הוא לרוב מסע של צמיחה וחדשנות. סטארטאפים ישראלים, המונעים על ידי עמידתם במשימה ויכולתם לעמוד באתגרים, ימשכו תשומת לב ותמיכה ממשקיעים הלהוטים להיות חלק מהמסע שלהם ומעודדים מהתמיכה בישראל שהביעו מעל 200 קרנות הון סיכון המובילות בעולם עם פרוץ המלחמה.
זה לא מקרי שמנכ"ל פייזר, אלברט בורלה הצהיר פעם: "הייתה לנו הזכות לשתף פעולה עם חוקרים ויזמים ישראלים. המחויבות שלהם לפתרון אתגרי בריאות עולמיים, גם בעתות משבר, מעוררת יראת כבוד. חוסן הוא חוזק ליבה של כוח העבודה הישראלי".
מול מצב המלחמה אליו נקלעה מדינת ישראל, שוק העבודה הישראלי ותעשיית הייטק וביוטק חייבים לשמור על עצמו כסמל של חוסן וחדשנות של מדינת ישראל. היכולת להתאושש, לרתום את החברה והעורף ולשמור על ערך התעשייה היא עדות לרוח הישראלית.
כל זאת צריך לבצע על ידי מספר פעולות מעשיות החל מרגע זה: ראשית, מי שאינו מגוייס נדרש להמשיך לעבוד בחברות. שנית, צריך ולהמשיך בחדשנות כמו שהענף הייטק הישראלי מצטיין בו ומוכר בו עולם ולקדם את המדע הישראלי בתחום הביוטק. כמו כן, נדרש להמשיך להקים עוד מיזמים ועל המשקיעים לעזור להשקיע החברות ההזנק שלהם, להעמיד לרשותם קפיטל ל-Runway המשכי ולחפש בכל עת עוד מקומות להשקעות חדשות.
ייסוד והגדלת סטארטאפ בישראל עשויים להיות מאתגרים, אבל המכשולים האלה הם שמעודדים נחישות, חדשנות ומדע פורץ דרך. יש לנו הזדמנות נוספת להוכיח שוב שחוסן ונחישות הם המפתחות לשגשוג מול מצוקה ולהיות מגדלור לעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה