דיגיטל וטק

מיקרוסופט נחשפת: העובדים גייסו כספים לעזה תוך שימוש בפייק ניוז

עובדי מיקרסופט אספו תרומות לרצועת עזה, כשהחברה מצידה הבטיחה להשוות את התרומות שעוברות, תוך שימוש בפייק ניוז והתעלמות מוחלטת מהמצב בישראל
מערכת ice |  1
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
בצל מלחמת "חרבות ברזל" שנכנסה היום (חמישי) ליומה ה-20 של לחימה קשה אחרי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בה נרצחו למעלה מ-1,400 ישראלים, חברות רבות נרתמות למען ישראל, כמו גם חברות טכנולוגיה גדולות, שתורמות כספים וציוד לחיילים ולתושבי העוטף, אך מסתבר שישנן חברות שתורמות כסף למען עזה תוך סילוף הנתונים.
הרבה מהחברות החלו לאסוף תרומות מעובדים עם הבטחה שישוו את הסכומים אותם תורמים העובדים בעצמן. באתר "גיקטיים" נחשף לראשונה כי גם מיקרוספט החליטה לעבוד באותה שיטה, אך מסתבר שהיא השתמשה בפייק ניוז מוחלט תוך שימוש בכספים כתרומה לתושבי עזה.
אז למה פייק ניוז? בדיווח של "גיקטיים" נחשף כי ב-12 באוקטובר עלתה למערכת יוזמה חדשה תחת הכותרת "עזרה הומינטירית לעזה", שנוסחה בצורה השקרית הבאה: "באוקטובר 2023, משבר חמור התרחש. ישראל הכריזה על מצור מלא על עזה, כשהיא עוצרת את אספקת החשמל, מזון, מים ודלק. עד ה-8 באוקטובר, בכירים במערך הבריאות הפלסטינאי דיווחו על 600 הרוגים פלסטינאיים ו-2,000 פצועים בעזה. 13 פלסטינים, בהם ילד בן 12, מתו בגדה המערבית".
בהודעה על היוזמה הזו לא נזכר הטבח המחריד שנעשה בישראל, ועוד נטען כי תושבים רבים בעזה עזבו את ביתם בזמן המתקפה, בעוד לא היה אזכור לתושבי מדינת ישראל שנרצחו, נשחטו, נאנסו, נשרפו, נחטפו והפכו לפליטים בארצינו.
וזה ממש לא נגמר כאן - כחלק מההודעה על היוזמה נטען כי ישראל הפציצה את בית החולים בעזה וגרמה למשבר הומניטרי, מה שכמובן לא נכון ובית החולים הופצץ בעקבות שיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי. אחרי פניית "גיקטיים" ומספר עובדים זועמים, הוסר הכיתוב ובחברה החליטו שכל ניסוח יצטרף לעבור אישור מעתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך מחרימים את מיקרוסופט?
    אפרים 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר חברה בגודל כזה מפיצה שקר אנטישמי, המצב ח מ ו ר
    סגור