דיגיטל וטק

אינטל חושפת: ייצרנו מז"לט-על שמסוגל לנצח שליטה אנושית

מזל"ט אוטונומי שעובד בעזרת AI השיג ניצחונות בתחרות נגד טייסי מזל"טים מהשורה הראשונה. כיצד עובד הכלי החדש של אינטל, ומה הוא מאפשר להשיג?
מערכת ice | 
מזל"ט ה-AI של אינטל (צילום מסך)
צוות חוקרים מאוניברסיטת ציריך וחברת אינטל, הודיע השבוע כי פיתחו מערכת רחפנים אוטונומית מבוססת AI בשם Swift שיכולה לנצח את האלופים האנושיים במירוצי מל"טים (FPV). בעוד שבינה מלאכותית ניצחה בעבר את בני האדם במשחקים כמו שחמט, זו עשויה להיות הפעם הראשונה שמערכת בינה מלאכותית מתגברת על טייסים אנושיים בספורט פיזי.
מירוץ הרחפנים FPV הוא ספורט שבו המתחרים מנסים להטיס מל"טים במהירות גבוהה דרך מסלול מכשולים מהר ככל האפשר. הטייסים שולטים במזל"טים מרחוק כשהם חובשים משקפיים המספקות וידאו ממצלמה מובנית, מה שמעניק להם מבט מגוף ראשון מנקודת מבטו של המל"ט.
החוקרים מאוניברסיטת ציריך (UZH) ניסו ליצור טייס מזל"ט אידיאלי המופעל על ידי בינה מלאכותית במשך שנים, אבל הם נזקקו בעבר לעזרה ממערכת מיוחדת ללכידת תנועה כדי לנצח. לאחרונה, הם הגיעו לפריצת דרך אוטונומית המבוססת בעיקר על ראיית מכונה, והעמידה את מערכת הבינה המלאכותית על בסיס אחיד יותר עם טייס אנושי.
התוצר שלהם, סוויפט, משתמש בנתונים בזמן אמת שנאספים על ידי מצלמה מובנית בדומה לאלו המשמשים מטיסים אנושיים. הוא משלב גם יחידת מדידת אינרציה משולבת המודדת את התאוצה והמהירות של המל"ט. רשת עצבים מלאכותית מעבדת את הנתונים הללו כדי למקם את המל"ט בחלל ולזהות את המסלול. מידע זה עובר לאחר מכן ליחידת בקרה, המבוססת גם היא על רשת עצבית, כדי לבחור את דרך הפעולה הטובה ביותר להשלמת מעגל המירוץ במהירות האפשרית. הצוות אימן את מודל הבינה המלאכותית באמצעות למידת חיזוק בסביבה מדומה, שבה המערכת לימדה את עצמה בניסוי וטעייה.
 
סוויפט התחרה מול שלושה בני אנוש, טייסים ברמה עולמית: אלוף ליגת מירוצי הרחפנים לשנת 2019, אלכס ואנובר, אלוף מרוצי הרחפנים 2019 ב-MultiGP, תומאס ביטמטה, ואלוף שוויץ שלוש פעמים מרווין שיפר.

המרוצים התרחשו בין ה-5 ביוני ל-13 ביוני 2022, במסלול שתוכנן במיוחד וכיסה שטח של 25 על 25 מטר. לאורך המסלול שבעה שערים מרובעים שהמל"טים היו צריכים לעבור דרכם בסדר מסוים כדי להשלים סיבוב. המעגל כלל גם תמרונים מאתגרים כמו "Split-S", שהוא "תכונה אקרובטית הכוללת חצי גלגול של המל"ט וביצוע חצי לולאה יורדת במלוא המהירות".
סוויפט השיגה ניצחונות מרובים מול האלופים האנושיים ואף רשמה את ההקפה המהירה ביותר, וסיימה ביתרון של חצי שנייה על הטייס האנושי הטוב ביותר. עם זאת, צוין שמערכת הבינה המלאכותית הראתה מגבלות בהכללה וביכולת הסתגלות, כשהיא נאבקת כשהתנאים היו שונים מאלה שאומנה אליהם, כמו שינויים בתאורה. בסך הכל, התחרות הוכיחה שבעוד שבינה מלאכותית עשתה צעדים משמעותיים בניווט בסביבות פיזיות, טייסים אנושיים עדיין שומרים על יתרון בהסתגלות ובתגובה לתנאים משתנים.
צוות המחקר מאחורי מערכת הבינה המלאכותית החדשה של הרחפנים כולל את אליה קאופמן, לאונרד באורספלד, אנטוניו לוקרציו, מתיאס מולר, ולאדלן קולטון ודוויד סקארמוזה. הם פרסמו את התוצאות שלהם ביום רביעי במאמר ב-Nature, שכותרתו "מירוצי מזל"טים ברמת אלוף תוך שימוש בלמידה עמוקה של חיזוקים".
לדברי הצוות האוניברסיטאי, לטכנולוגיה החדשה הזו יש מספר יישומים פוטנציאליים בעולם האמיתי. היכולות של סוויפט יכולות למצוא יישומים בניטור יערות, חקר חלל ותעשיית הקולנוע, שבה מל"טים הנעים במהירות יוכלו לצלם סצנות אקשן. בנוסף, הטכנולוגיה יכולה להועיל במשימות חיפוש והצלה שבהן רחפנים צריכים לכסות שטחים גדולים במהירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה