דיגיטל וטק

נזק גדול: אחד מבתי החולים המרכזיים בישראל הותקף באירוע סייבר

מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע
מערכת ice | 
מתקפות סייבר על מוסדות רפואיים בישראל (צילום freepik)
משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך הלילה אודות מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע.
לצד זאת, צוותי בית החולים ממשיכים להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים בבית החולים, ומסייעים לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים. מבית החולים מסרו עדכונים נוספים יימסרו בהמשך.
בהמשך להודעה הבוקר על מתקפת הסייבר במעייני הישועה מעדכן משרד הבריאות כי בשלב זה ובתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים. חולים הזקוקים להגיע למלר״ד מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים. בשלב זה, לא מפונים חולים לבתי חולים אחרים
ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים ומנכל ויזם חברת ווטרפול סיקיורטי, ציין כי: "למזלנו רק מערכות המחשוב, ולא ציוד רפואי, הושבתו. לפחות בינתיים. זה לא סביר שבשנת 2023 בתי חולים בארץ מושבתים ויוצאים מכלל שימוש לשעות/ימים/שבועות בגלל התקפות סייבר. זה לא שאנחנו אמורים להיות מופתעים שהם מטרות להתקפות פליליות-כופרה או טרור סייבר. בכל תקיפה כזו, כפי שראינו גם במקרה בי"ח הילל יפה, מיד מגיעים מומחים מצוותי תגובה, פרטיים וממשלתיים, ופועלים להחזיר לפעילות ולחקור מה בעצם קרה. כל זה טוב ויפה, אבל היה יותר נכון להתכונן מראש, לממש מערכות ושיטות הגנה אפקטיביות, אשר היו מונעות את הצלחת ההתקפות האלו והנזק. רק להזכירכם, בי"ח הילל יפה חזר לפעילות מלאה רק אחרי חודשים רבים ו 36 מיליון ש"ח נזקים".
עוד מוסיף פרנקל: "הפרדת מערכות מנהלתיות מציוד רפאוי ממוחשב, שימוש במוצרים המונעים חדירה והתפשטות קוד עויין, קיום מערך גיבויים מלא ומתוחזק, ועוד best practices מקובלים, יכולים למנוע את הנפילה הבאה של בית חולים, וחלילה שהתקיפה הבאה תהיה על ציוד רפואי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה