בארץ

משרד הבריאות חושף: זו הסכנה הגדולה שנמצאת בבתי החולים

משרד הבריאות מתריע כי ישנה עלייה במספר האנשים הסובלים מזיהום חיידקי בבתי החולים. במערכת הבריאות מעריכים כי בכל שנה מתים אלפי אנשים כתוצאה מהידבקות בבית החולים
מערכת ice |  1
בית חולים (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
במכתב שהפיץ משרד הבריאות אתמול (שלישי) הוא חושף את "הנגיף השקט" ממנו מתים כ-7,600 איש. על פי מכתב האזהרה שנשלח למנהלי בתי החולים בישראל, עלתה השכיחות של הבקטרמיה שנגרמת מזיהום חיידקי במחלקות הפנימיות.
זיהומים בבתי חולים הפכו לדבר שכיח, במערכת הבריאות ישנה הערכה כי מדי שנה מתים בבתי החולים בין 4,000 איש ל-6,000 איש. "ניתן למנוע חלק גדול ממקרי הבקטרמיה הנרכשים בבתי החולים ולמזער את התמותה באמצעות פעולות מכוונות", כך תיאר כרמלי במכתב.
הוא הוסיף: "במספר מקרי מוות, ובחישוב אובדן שנות אדם, הנטל הבריאותי של בקטרמיה בישראל דומה לנטל העולמי של שבץ מוחי, ועולה על אלו של סרטן המעי הגס, וסרטן השד."
חלק ממנהלי בתי החולים בארץ טוענים כי המדינה צריכה להתייחס לזיהומים בבתי החולים כמגפה, והטיפול בה צריך להיות בהתאם, כפי שנעשה בקורונה. על פי ציטוט המובא מ-ynet, אחד ממנהלי בתי החולים בארץ טוען: "מן הראוי להתמודד עם התופעה לפחות כמו שהשקענו בקורונה.
יש פה מחלה שניתנת למניעה ובקורונה היינו מוכנים לצאת לסגרים ארוכים כדי למנוע מספר מצומצם של מקרי מוות כפי שראוי והשקענו מיליארדים.
ישנה תופעה שבאמצעות משאבים נוספים אפשר למנוע אותה. זה צריך להיות סדר עדיפויות לאומי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא סתם נקראים בתי חולים כך, ולא בתי מרפא (ל"ת)
    ישראל 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור