דיגיטל וטק

גוגל עושה מהפכה: מנוע החיפוש עובר שינוי קיצוני

גוגל שיחררו כלי פרטיות חדשים שעוזרים לשמור על הבטיחות ולהיות בשליטה אונליין. דניאל רומיין, סגנית נשיא Google לאמון המשתמשים, מסרה: "אנחנו מודיעים היום על פיצ׳רים חדשים וחשובים במנוע החיפוש שיעזרו לכם לשלוט במידע האישי שלכם באינטרנט ולשמור על הפרטיות והבטיחות שלכם אונליין" 
מערכת ice |  2
גוגל כרום (צילום pixabay)
בשנה שעברה, בגוגל השיקו את ״תוצאות עם מידע עליך״ כלי שמאפשר לבקש להסיר תוצאות חיפוש שכוללות פרטים אישיים כמו מספר טלפון וכתובת הבית או האימייל, ישירות מאפליקציית Google. עכשיו בגוגל מעדכנים ומשפרים משמעותית את הכלי כך שתוכלו לעקוב אחרי המידע האישי שלכם בתוצאות חיפוש ולקבל התראות כך שתוכלו להסיר אותו.  
דניאל רומיין, סגנית נשיא Google לאמון המשתמשים: "בימים הקרובים, נשיק דשבורד שיעדכן אתכם אם תוצאות חיפוש כוללות את המידע האישי שלכם. לאחר מכן, תוכלו לבקש בקלות להסיר את התוצאות מ-Google מהדשבורד עצמו. נעדכן אתכם גם אם תוצאות חיפוש חדשות שכוללות את המידע האישי שלכם מתווספות בהמשך". 
אפשר לגשת לשירות באפליקציית Google בלחיצה על תמונות חשבון ה-Google ולאחר מכן על ״תוצאות עם מידע עליך״ או בביקור ב-goo.gle/resultsaboutyou. השירות זמין כרגע בארה״ב ובהמשך נציע אותו במדינות ובשפות נוספות. 
יותר שליטה בשביל המשפחה שלכם
רומיין הסבירה: "מוקדם יותר השנה, הכרזנו על אמצעי הגנה שעוזרים לכם להגן על המשפחה שלכם מתמונות בעלות אופי מיני או בוטה במנוע החיפוש שלנו. כעת, תמונות בעלות אופי מיני ושמציגות אלימות קשה יופיעו בטשטוש כברירת מחדל בתוצאות החיפוש". 
 
טשטוש התמונות כחלק ממצב חיפוש בטוח ב-Google יהיה זמין בהדרגה במהלך החודש הקרוב בכל העולם. ניתן להתאים את הגדרות החיפוש הבטוח או לבטל אותן לגמרי בכל זמן. מנהלי רשתות בבתי ספר או ארגונים יוכלו לנעול את הגדרות מצב חיפוש בטוח. 
תיבת אמצעי בקרה להורים בחיפוש בטלפון הנייד
בנוסף, מהיום קל יותר למצוא את אמצעי בקרה להורים ישירות במנוע החיפוש. הקלידו ״אמצעי בקרה להורים Google״ או ״פמילי לינק Google״ ותקבלו תיבת חיפוש עם מידע שמסביר איך לנהל את אמצעי הבקרה להורים. 
מדיניות עדכנית בנוגע לתמונות בעלות אופן מיני השייכות לכם
המדיניות של גוגל מאפשרת מזה זמן רב למשתמשים להסיר תמונות בעלות אופי מיני שפורסמו ללא הסכמת המצולם מתוצאות חיפוש. "כיום, אנחנו מרחיבים את ההגנות האלה כדי לאפשר לאנשים להסיר מתוצאות החיפוש כל סוג של תמונות אישיות או בעלות אופי מיני מתוצאות החיפוש. אם העליתם תוכן מיני שלכם לרשת לדוגמא ולאחר מכן מחקתם אותו, תוכלו לבקש להסיר את התוכן מתוצאות החיפוש ב-Google במידה והוא מפורסם באתרים אחרים ללא האישור שלכם. המדיניות הזאת לא חלה על תוכן שהועלה לאינטרנט למטרות מסחריות". 
לסיום הוסבר: "עדכנו ופישטנו את תהליך בקשת ההסרה של מידע אישי בין אם מדובר באתרים שמכילים את המידע האישי שלכם, תמונות בעלות אופי מיני או כל בקשת הסרה אחרת. חשוב לזכור שלהסיר תוכן ממנוע החיפוש של Google לא אומר שהתוכן לא זמין ברשת או במנועי חיפוש אחרים, אבל אנחנו מקווים שהשינויים האלה יעניקו לכם יותר שליטה על מידע אישי שמופיע במנוע החיפוש שלנו. אנחנו יודעים שחשוב שתהיה לכם שליטה על הנוכחות שלכם אונליין. הכלים והעדכונים החדשים האלה הם חלק מהאופנים בהם אנחנו ממשיכים להפוך את Google לדרך הבטוחה ביותר לחפש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה בגלל המהפכה המשפטית הדיקטטורה שולטת
    יניב 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בושה דיקטטורה מה זה בושה
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    אמת 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור