דיגיטל וטק

העיתון הנמכר באירופה מפטר עובדים ומחליף אותם בבינה מלאכותית

בעיתון "בילד" נאמר שהתפקידים של כמה "עורכים, צוות הפקת דפוס, עורכי משנה, מגיהים ועורכי תמונות לא יהיו קיימים יותר כפי שהם קיימים היום"
מערכת ice | 
עיתונים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
"בילד", העיתון הנמכר ביותר באירופה, מתכנן להחליף מגוון משרות עריכה בבינה מלאכותית, כך נאמר לצוות באימייל.
כחלק מתוכנית נפרדת בעלות של 100 מיליון אירו, שמטרתה להחזיר את הרווחיות, העיתון גם מארגן מחדש את עסקי המקומונים שלו בצעד שצפוי להוביל למאות פיטורים.

העיתון "למרבה הצער ייפרד מעמיתים שיש להם משימות שבעולם הדיגיטלי מבוצעות על ידי בינה מלאכותית ו/או אוטומציה", אמר המו"ל אקסל ספרינגר, אחת מקבוצות המדיה הגדולות בעולם.
בנוסף נאמר באימייל שהתפקידים של כמה "עורכים, צוות הפקת דפוס, עורכי משנה, מגיהים ועורכי תמונות לא יהיו קיימים יותר כפי שהם קיימים היום".
"בינה מלאכותית עשויה להפוך את העיתונות העצמאית לטובה מאי פעם, או פשוט לתפוס את מקומה", כתב מנכ"ל אקסל שפרינגר, מתיאס דופנר, במכתב לעובדיו במרץ. 
מערכות בינה מלאכותית כמו ChatGPT מבטיחים "מהפכה" במידע, הוסיף דופנר, ובקרוב יהיו טובים יותר ב"צבירת מידע" מאשר עיתונאים אנושיים.
"הבנת השינוי הזה חיונית לכדאיות העתיד של בית ההוצאה לאור. רק מי שיוצר את התוכן המקורי הטוב ביותר ישרוד."
עם זאת, הודה דופנר כי גם בעתיד עדיין יהיה צורך בעיתונאים בשר ודם, מכיוון שלדבריו, רק הם יהיו מסוגלים להבין את המניעים האמיתיים של בני אדם. בנוסף ציין כי אקסל שפרינגר מתכוונת להפוך מו"לית דיגיטלית בלבד, ולהפסיק בתוך כמה שנים להוציא מהדורות מודפסות של עיתוניה. 
"בקיצור, יצירת תוכן בלעדי ואטרקטיבי ממשיכה להיות חסרת תחליף, והיא תהיה אפילו חיונית אפילו יותר עבור הצלחתם של מו"לים", כתב דופנר. "הבנת שינוי זה חיונית להמשך קיומם של מו"לים בעתיד. רק אלו שייצרו את התוכן המקורי הטוב ביותר יצליחו לשרוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה