דיגיטל וטק

מו"לית הענק מזהירה: בעתיד בינה מלאכותית תחליף עיתונאים

אקסל שפרינגר, שבבעלותה בין השאר הצהובון הגרמני "בילד" ואתרי החדשות אינסיידר ופוליטיקו, הצהירה כי בכוונתה לקצץ מספר משמעותי של משרות בתפקידי הפקה, הגהה, מנהלה והבאה לדפוס, שיהפכו לפי ההערכה מיותרים בזכות בינה מלאכותית ואוטומציה
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אחת מקבוצות המדיה הגדולות בעולם הזהירה השבוע את העיתונאים שלה כי מערכות בינה מלאכותית כמו ChatGPT עשויות בעתיד הקרוב לתפוס את מקומן. 
בהודעה של אקסל שפרינגר, שבבעלותה בין השאר הצהובון הגרמני "בילד" ואתרי החדשות אינסיידר ופוליטיקו, נמסר כי בכוונתה לקצץ מספר משמעותי של משרות בתפקידי הפקה, הגהה, מנהלה והבאה לדפוס, שיהפכו לפי ההערכה מיותרים בזכות בינה מלאכותית ואוטומציה. ענקית המדיה לא ציינה את היקף הקיצוצים, אך הבטיחה כי בשלב זה לא יכללו בשלב זה עיתונאים או עורכים. 
"בינה מלאכותית עשויה להפוך את העיתונות העצמאית לטובה מאי פעם, או פשוט לתפוס את מקומה", כתב מנכ"ל אקסל שפרינגר, מתיאס דופנר, במכתב לעובדיו. 
מערכות בינה מלאכותית כמו ChatGPT מבטיחים "מהפכה" במידע, הוסיף דופנר, ובקרוב יהיו טובים יותר ב"צבירת מידע" מאשר עיתונאים אנושיים.
"הבנת השינוי הזה חיונית לכדאיות העתיד של בית ההוצאה לאור. רק מי שיוצר את התוכן המקורי הטוב ביותר ישרוד."
עם זאת, הודה דופנר כי גם בעתיד עדיין יהיה צורך בעיתונאים בשר ודם, מכיוון שלדבריו, רק הם יהיו מסוגלים להבין את המניעים האמיתיים של בני אדם. בנוסף ציין כי אקסל שפרינגר מתכוונת להפוך מו"לית דיגיטלית בלבד, ולהפסיק בתוך כמה שנים להוציא מהדורות מודפסות של עיתוניה. 
"בקיצור, יצירת תוכן בלעדי ואטרקטיבי ממשיכה להיות חסרת תחליף, והיא תהיה אפילו חיונית אפילו יותר עבור הצלחתם של מו"לים", כתב דופנר. "הבנת שינוי זה חיונית להמשך קיומם של מו"לים בעתיד. רק אלו שייצרו את התוכן המקורי הטוב ביותר יצליחו לשרוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה