דיגיטל וטק

מיקרוסופט פותחת חזית עם סין? המהלך המעניין נחשף

החברה על פי הדיווחים החליטה להעביר בין 20 ל-40 חוקרי בינה מלאכותית ממכון המחקר שלה בבייג'ינג לקנדה
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
מיקרוסופט מעבירה כמה ממיטב חוקרי הבינה המלאכותית שלה מסין לקנדה בצעד שמאיים להוות מגרש אימונים חיוני לכישרון הטכנולוגי של המדינה האסייתית.
מיקרוסופט מחקר אסיה (MSRA) שבסיסה בבייג'ינג החלה לחפש אשרות להעברת מומחי בינה מלאכותית מבירת סין למכון שלה בוונקובר.
מקורות אמרו לפיננשל טיימס שהמהלך יכול להשפיע על 20 עד 40 עובדים. אדם המקורב למיקרוסופט אמר שפחות צוות סיני יעבור לקנדה השנה, שם ענקית הטכנולוגיה האמריקאית יוצרת מעבדה חדשה המאוישת על ידי מומחים מכל העולם.

חוקרים תיארו את המהלך כ"תוכנית ונקובר". בעלי הידע על ההחלטה תיארו אותה כתגובה למתיחות פוליטית מוגברת בין ארה"ב לסין, כמו גם תמרון הגנתי כדי למנוע כישרונות מובילים להידחף על ידי קבוצות טכנולוגיה מקומיות שנואשות מחוקרי בינה מלאכותית לפתח גרסאות מקומיות של ChatGPT של OpenAI.
מיקרוסופט הכחישה את הדיווחים ואמרה: "המספר שדווח אינו מדויק. אין 'מה שנקרא תוכנית ונקובר'".
החברה אמרה ביום שישי כי: "אנו מקימים מעבדה חדשה בוונקובר שתהיה מותאמת ארגונית ל-MSRA ותוכננה לתקשר טוב יותר עם צוותי ההנדסה בוונקובר. המעבדה תאויש באנשים ממעבדות MSR אחרות ברחבי העולם, כולל סין".
שני חוקרי MSRA אמרו שהם קיבלו לאחרונה הצעות עבודה מחברות אינטרנט סיניות, אך סירבו לגישות ומבקשים ויזות לעבור לקנדה במקום זאת.
"למרות שלמיקרוסופט יש קשרים עמוקים עם סין, יש סיכון בכך שהחוקרים הטובים ביותר שלנו נמצאים כאן, במיוחד כאלה שעובדים בלמידת מכונה", אמר אחד החוקרים. "יש סיכון של ציד כישרונות על ידי חברות סיניות או שעובדים יוטרדו על ידי הרשויות. דנו בסיכונים הללו בפגישות פנימיות".
חוקר שני של מיקרוסופט שהגיש בקשה לויזה לקנדה אמר: "אולי במדינה שלישית, מחוץ לארה"ב וסין, נוכל להחזיר את הדיון הטכנולוגי התוסס מהימים ההם".
כל החלטה על העברה של חוקרי בינה מלאכותית מובילה עלולה לעורר זעם בבייג'ין, שביקשה לפתות חוקרים סיניים היי-טק העובדים מעבר לים בחזרה ליבשת באמצעות מענקים נדיבים ומשרות הוראה יוקרתיות.
נוסדה על ידי מדען המחשבים הטיוואני לי קאי-פו, MSRA שימשה מרכז הכשרה חשוב לכישרונות טכנולוגיים סיניים. רשימת הבוגרים עטורת הכוכבים שלה כוללת את קצין הטכנולוגיה הראשי של עליבאבא Wang Jian, ראש SenseTime Xu Li, ו-Yin Qi, ראש קבוצת AI Megvii.
"התרומה של MSRA ל-AI הייתה פנומנלית", אמר יועץ טכנולוגי בסין שעבד בעבר עם מיקרוסופט. "זה עובד בשטח כבר הרבה זמן. עמיתים לשעבר רבים הצטרפו לחברות טכנולוגיה סיניות והעצימו את מערכת האקולוגית הכוללת של AI בסין."
מיקרוסופט נמצאת בסין יותר משלושה עשורים. היא שמרה על נוכחות חזקה במדינה, אפילו כשקבוצות טכנולוגיה מערביות אחרות, כולל גוגל, איביי, פייסבוק ואובר, נאלצו לצאת בגלל תחרות או רגולציה.
מיקרוסופט פיתחה מוצרים מקומיים פופולריים, כולל חבילות הדגל של Office ו-Windows ומנוע החיפוש Bing.
על פי פוסט של חברת WeChat בספטמבר, למיקרוסופט היו 9,000 עובדים בסין, יותר מ-80% מהם מהנדסי תוכנה או עבדו במחקר ופיתוח. אותו פוסט הכריז על תוכניות להעסיק 1,000 עובדים נוספים במדינה.
אבל חלק גדול מהכישרונות ההנדסיים בסין עובדים על מוצרים גלובליים, מה שעלול להיות בעייתי יותר ויותר עבור החברה האמריקאית אם הקשרים בין בייג'ינג לוושינגטון יתפרקו עוד יותר. אדם אחד המקורב לחברה אמר שייתכן שחלק מהמהנדסים המוכשרים הללו יועברו גם מסין בעתיד.
לינקדאין, הקבוצה שבבעלות מיקרוסופט, פיטרה במאי צוות במשרדה בסין לאחר שהודיעה כי היא סוגרת את InCareer, אתר הגשת מועמדות לעבודה למשתמשים סינים שהחליף את אתר הרשתות החברתיות המקצועיות ב-2021.
MSRA בלטה כדוגמה נדירה לשיתוף פעולה בין סין לארה"ב במחקר היי-טק. אבל שני חוקרים אמרו שהידרדרות היחסים בין שתי המעצמות והפרנויה המוגברת לגבי השאיפות הטכנולוגיות שלהן, צמצמו את יכולתם לשתף פעולה עם עמיתים במערב והעמידו אותם תחת ביקורת רבה יותר מצד גורמים רשמיים בסין.
המכון ספג ביקורת על ידי וושינגטון לאחר שהפייננשל טיימס דיווח שהוא עבד עם אוניברסיטה בניהול צבאי סינית על חקר בינה מלאכותית שיכול לשמש למעקב וצנזורה.
"AI הפך למה שנקרא תחום רגיש במהלך השנתיים האחרונות", אמר אחד החוקרים הסיניים של מיקרוסופט שהגיש בקשה לויזה לקנדה. "בעבר, להיות אזרח סיני שעובד במוסד אמריקאי פירושו גישה למשאבים גדולים משתי המדינות. המרחב לתקשורת מצטמצם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה