דיגיטל וטק

השיח האנטישימי סביב נועה קירל והאירוויזיון: רובו המוחלט בטוויטר

דוח חושף כי טוויטר אירחה את הרטוריקה האנטישמית ביותר - למעלה מ-90% - על קירל ותחרות האירוויזיון בהשוואה לפלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות האחרות
מערכת ice |  1
נועה קירל (צילום אינסטגרם/ נועה קירל)
בין חמש פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות, טוויטר הייתה "מובילה ברורה" בכמות התוכן האנטישמי סביב תחרות האירוויזיון והשתתפותה של נועה קירל בתחרות השירה, המייסדת והמנהלת של מאגר הנתונים החי הראשון בעולם של אנטישמיות מקוונת אמרה ל-Algemeiner בראיון שנערך לאחרונה.
הארגון הישראלי ללא מטרות רווח CyberWell משתמש בבינה מלאכותית וכן בכלי בינה בקוד פתוח שנועדו לעקוב אחר אנטישמיות מקוונת בפייסבוק, טוויטר, טיקטוק, יוטוב ואינסטגרם. מסד הנתונים האינטראקטיבי שלה המדווח ומנטר אנטישמיות מקוונת, הזמין לצפייה ציבורית באתר האינטרנט שלה, מתמקד בתוכן באנגלית ובערבית.

CyberWell בחנה פוסטים ברשתות החברתיות מתחילת חצי גמר האירוויזיון בליברפול, אנגליה, בחודש שעבר ועד הגמר ב-13 במאי, שם הגיעה קירל למקום השלישי. היא חיפשה פוסטים עצמאיים כמו גם תגובות על פוסטים לא אנטישמיים שדיברו על האירוויזיון או הראו תמיכה בישראל בתחרות.
ב-17 במאי, CyberWell פרסמה דו"ח ניתוח עם ממצאיה, שחשף כי טוויטר אירחה את הרטוריקה האנטישמית ביותר - למעלה מ-90% - על קירל ותחרות האירוויזיון בהשוואה לפלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות האחרות. קירל לא הייתה ממוקדת רק בדברי שטנה אנטישמיים, אלא שרבים מהפוסטים המקוונים כוללים תיאוריות קונספירציה אנטישמיות וטרופים על שליטה יהודית באירוויזיון וכן על דמוניזציה של יהודים.
בפוסט אחד על האירוויזיון שהועלה על ידי הטוויטר הערבי הרשמי של משרד החוץ הישראלי, חזרו הפרשנים על הסיסמה החות'ית: "אלוהים הוא הגדול ביותר, מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים, ניצחון לאסלאם". בפוסט אחר בטוויטר, קירל כונתה "ניאו נאצי" והמשתמש כתב גם, "ל-#israhell אין מקום שבו אנשים מתורבתים מתאספים #מבייש #StandWithPalestine."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבורות בעולם הולכת וצומחת (ל"ת)
    גם אצלנו 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור