תרבות ופנאי

נועה קירל תבקר בפולין אחרי הסערה שעוררה באירוויזיון

הזמרת קיבלה הזמנה של סגן שר החוץ הפולני לבוא לבקר בארץ, הצעה שניתנה לאחר הסערה שגרמו אמירותיה של קירל בנוגע לניקוד הפולני באירוויזיון 
מערכת ice |  1
נועה קירל (צילום יוטיוב/ reshettv)
לאחר שנראה כי נועה קירל סיבכה את ישראל בתקרית דיפלומטית עם פולין בעקבות האמירות שלה באירוויזיון, נראה כי אין מתווכים הצליחו לעשות את שלהם ולמנוע משבר.
הכל התחיל כשבריאיון לרן בוקר בליברפול אמרה קירל: "לקבל 12 נקודות מפולין אחרי שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה - זה ניצחון". חלפו כמה ימים של שקט מאז, אבל היום בבוקר (שבת) אתר אינטרנט פולני בשם Dorzeczy פרסם את הציטוט תחת הכותרת: "שערוריית אירוויזיון. דברי קירל התפרשו כהאשמת פולין ברצח יהודים במלחמת העולם השנייה".

בעקבות הסערה, סגן שר החוץ הפולני פאבל יבלונסקי הציע לקירל לבוא לסיור רשמי במדינה, כאשר בסביבתה הודיעו כי היא קיבלה את ההצעה. מסביבתה נמסר בנוסף כי טרם נקבע תאריך לביקור. 
"תודה נועה קירל על שהשבת בחיוב להזמנתי לבקר שוב בפולין", כתב יבלונסקי בטוויטר, "שנוכל לשוחח על ההיסטוריה של האומות שלנו, על הנצחת קורבנות השואה ופשעים אחרים של מלחמת העולם השנייה, ועל העתיד - במיוחד איך לגרום לצעירים בישראל ובפולין להכיר את ההיסטוריה שלנו הכי טוב שאפשר בלי סטריאוטיפים שגויים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיסביר לה גם על פוגרום קלייצה על הדרך...
    דורי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח איך ישראל משקשקת מפולנייה
    סגור