תרבות ופנאי

נועה קירל סיבכה את ישראל בתקרית דיפלומטית: "חייבת להתנצל"

רגע אחרי גמר האירוויזיון התבטאה נועה קירל כי הדוז פואה שקיבלה מפולין הוא ניצחון, לאור העובדה שמשפחתה נספתה בשואה. בפולין זועמים: "היא מאשימה אותנו בפשעי הנאצים, זה חוסר ידע"
מערכת ice |  8
נועה קירל (צילום אינסטגרם/ נועה קירל)
נועה קירל סיבכה את ישראל בתקרית דיפלומטית עם פולין בעקבות האירוויזיון? התבטאות שלה לאחר הגמר שקשרה בין הניקוד המלא שקיבלה מהם לבין השואה, הולידה סערה וזעם רב בקרב הפולנים.
הכול התחיל כשבריאיון לרן בוקר בליברפול אמרה קירל: "לקבל 12 נקודות מפולין אחרי שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה - זה ניצחון". חלפו כמה ימים של שקט מאז, אבל היום בבוקר (שבת) אתר אינטרנט פולני בשם Dorzeczy פרסם את הציטוט תחת הכותרת: "שערוריית אירוויזיון. דברי קירל התפרשו כהאשמת פולין ברצח יהודים במלחמת העולם השנייה".

אתר פולני אחר כתב בכותרתו: ״שערוריית אירוויזיון. כהכרת תודה על הנקודות מפולין היא הזכירה את השואה". סגן שר החוץ הפולני פאבל יבלונסקי הגיב גם הוא בכעס: "העובדה שאנשים רבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים ולא הקורבן שלהם, נובעת מחוסר ידע. אחת הסיבות לכך היא טיולים מאורגנים של בני נוער ישראלים לפולין, שיצרו למשתתפים דימוי כזה של ארצנו במשך שנים רבות. לכן לפני שנה וחצי, ביוזמתי, פתחה פולין במו"מ עם ישראל על נוסח חדש למסעות אלו. גברת קירל בעצמה תוזמן לפולין, בעיקר כדי להבין למה היא חושבת על המולדת שלנו ככה, להסביר למה כואב לנו ושתראה במו עיניה את המקומות שבהם גרמניה הנאצית ביצעה פשעים אכזריים נגד פולנים ויהודים בארצנו".
חברת הפרלמנט הפולני אנה-מריה ז'וקובסקה צייצה בטוויטר שלה: "האם אמירה זו משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל? האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה על ידי פולין, שישראלי צעיר יכול להשיג עליה ניצחון מוסרי לאחר שנים רבות?".
גם גולשים ברשתות החברתיות בפולין לא חסכו ביקורת מקירל ואחד מהם כתב: "היא חייבת להתנצל על זיוף ההיסטוריה. לפולין אין אחריות לשואה. זה אירוני שהמדינה שסבלה הכי הרבה מידי הנאצים, קשורה לשואה כמעט יותר מגרמניה עצמה". 
כידוע נושא קישור השואה לעם הפולני הוא נושא רגיש במדינה, שהיווה מקור לחילוקי דעות בין ישראל לפולין עוד בתקופת שר החוץ לפיד. ב-2018 אושר בפולין "חוק השואה", שאוסר להטיל אחריות על המדינה לפשעי הנאצים במלחמת העולם השנייה. רק לאחרונה חודשו מסעות בני הנוער לפולין לאחר הפסקה של כשלוש שנים, בעקבות הסכם בין שתי המדינות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    נועה קיריל
    ביל 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נועה קיריל לא צריכה להתנצל בפני אף אחד מה שהיא אמרה זו המציאות שהייתה במילחמת העולם השניה ובפולין היו אנשים שהצילו יהודים והיו פולנים שהיו גרועים יותר מהנצים והפולנים מנסים לשכתב מחדש את ההיסטוריה וזה לא ילך להם כי ישנם תיעודים מניצולי שואה רבים חוץ מכל זה נועה קיריל היא אדם פרטי והיא לא מיצגת את הממשלה או גורם מדיני אין שום צורך להתנצל היא לא תיסע לפולניה
    סגור
  • 6.
    אמת דיברה !! יש לה יותר יושרה משר החוץ שלנו... אסור
    ציון 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעזור לפולנים לשכתב את ההיסטוריה !!!!!!!!!!!
    סגור
  • שטויות דברת
    ציונה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציון הממורמר ציון ציון הממורמר
    סגור
  • 5.
    שום התנצלות
    Usa 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הלוואי שהפולניםהיו רגישים כך בזמן השואה כמו שהם מנסים לצבוע את עצמם כיום. היא לא פגעה בהם והם אלה שצריכים להתנצל עד לעולמי עד על מה שנעשה ל- 3 מליוני יהודי פולין שנרצחו בשואה . לא נועה קירל ולא מדינת ישראל צריכים להתנצל בפניהם .
    סגור
  • 4.
    חוצפה פולנית, רצחו שתפו פעולה גנבו ומה לא (ל"ת)
    גם רצחתם וגם ירשתם 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    לא צריכה להתנצל. הפולנים מלאי אנטישמיות.
    רוניוד 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מוזמנים לבוא לשמוע את סבא הצלול שיספר על השכנים הפולנים הנפלאים שלו איך הם התעללו בהם הסגירו אותם והשתלטו על הרכוש. הפולנים מנסים לעשות הנדסת תודעה.
    סגור
  • 2.
    היא לא אמורה להתנצל ושפטל יחפש את החברים שלו (ל"ת)
    יוד 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    שפטל נתן את דעתו.
    עמוס 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פה כנראה בלי טעות
    סגור