דיגיטל וטק

כך משחקי מחשב מעודדים ילדים להוציא כסף

במקום להרוויח מהמכירה הראשונית של משחק מחשב, רבות מחברות המשחקים של ימינו מסתמכות על הכנסות שנוצרו מרכישות בתוך המשחק או ממיקרו-עסקאות
מערכת ice | 
גיימרים (צילום shutterstock)
במקום להרוויח מהמכירה הראשונית של משחק מחשב, רבות מחברות המשחקים של ימינו מסתמכות על הכנסות שנוצרו מרכישות בתוך המשחק או ממיקרו-עסקאות. התוכן הנרכש יכול להיות אסתטי בלבד - תנועות ריקוד, לבוש וכדומה.
לחלופין, רכישות במשחק יכולות לספק יתרון טקטי למשחק - חיים נוספים, שדרוגי דמויות או כלי נשק - מתן יתרון על שחקנים שלא רכשו את התוכן הנוסף.

שוק המיקרו-עסקאות המקוונות העולמי צפוי לגדול מ-67.94 מיליארד דולר ב-2022 ל-76.66 מיליארד דולר ב-2023. עם זאת, ישנם סימנים לתגובת נגד מצד מומחים וצרכנים כאחד. כמו כן, חברות מסוימות מבטיחות מהדורות חדשות ללא רכישה במשחק.
חברות משחקים משתמשות בפסיכולוגיה התנהגותית כדי לתמרן את המשתמשים להוצאות, אומרת פרופ' שרה מילס, והקשר בין משחק להימורים הולך והופך להיות "מטושטש יותר ויותר", היא מסבירה. מילס היא פרופסור לגיאוגרפיה אנושית באוניברסיטת לובורו. מחקריה מצאו כי טכניקות הימורים גורמות לגיימרים לשחק זמן רב יותר, לבזבז יותר כסף, ולהביא לקנייה חוזרת.
ויקי שוטבולט, מנכ"לית Parent Zone, ארגון שעוזר להורים לנווט בעולם הדיגיטלי עבור ילדיהם, ספציפית יותר לגבי האופן שבו משחקים מעודדים שחקנים להיפרד מכספם. על ידי הוצאות שחקנים יכולים "להימנע מהטרחה" - ביצוע רכישה במשחק אומר שאתה נמנע משעות של משחק מונוטוני כדי להתקדם לרמה אחרת. "כאב כיף" הוא המקום שבו אתה מסתכן בהפסיד של משהו חשוב אם אתה לא מבצע רכישה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה