דיגיטל וטק

יש לכם יונדאי או קיה? זו הסיבה שהרכב שלכם בסכנה

טרנד הטיקטוק החדש עוזר לגנבים לפרוץ לרכבי קיה ויונדאי, הסרטונים מדגימים כיצד גנבים יכולים לחוט מנוע - בדומה לאופן שבו בדרך כלל משתמשים במברגים. הגניבות הללו בכלל אפשריות מכיוון שחלק מדגמי קיה ויונדאי אינם כוללים שבבי מחשב נגד גניבה במערכות המפתח שלהם
מערכת ice |  8
רכבי טויוטה ויונדאי (צילום unsplash, pixabay)
בימים האחרונים מתפשט בטיקטוק טרנד חדש. הפעם – סרטונים שמקבלים את השם "אתגר קיה" מראים בעיקר בני נוער שנותנים הוראות כיצד לפתוח דגמים מסוימים של מכוניות קיה ויונדאי באמצעות הכנסת כבל USB לעמוד הגה שבור. הסרטונים מדגימים כיצד גנבים יכולים לחוט מנוע - בדומה לאופן שבו בדרך כלל משתמשים במברגים. הגניבות הללו בכלל אפשריות מכיוון שחלק מדגמי קיה ויונדאי אינם כוללים שבבי מחשב נגד גניבה במערכות המפתח שלהם. המגמה מתעצבת להיות רגע קו פרשת מים באבטחת רכב.
בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי: "האינטרנט והמדיה החברתית משפיעים בימנו על האבטחה הפיזית וגם המקוונת של המכוניות של היום. בעוד שבעבר, המיומנויות והידע היו מעורפלים כדי לפרוץ ולהתניע מכונית, כיום, כולם וגם הגנבים יכולים למצוא בקלות את כל המידע הזה באינטרנט ולפעמים אפילו ברשתות החברתיות – ואת זה אנחנו יכולים לראות ממש עכשיו קורה במה שנקרא "אתגר קיה". עם מספר הולך וגדל של מכוניות חדשות המחוברות לאינטרנט, הפעולות הללו יכולות להיות מוחלפות בהתקפות סייבר המאפשרות גניבה בקנה מידה המוני.

האקרים של כובע לבן כבר מצאו נקודות תורפה במכוניות חכמות שאפשרו להם להתניע אותן, להשמיע צופרים, להבהב באורות והכל כשהם נמצאים רחוק. בהסתכלות על העתיד הפוטנציאלי, גנבים מיומנים מבחינה טכנית עלולים להיות מסוגלים להשתמש בטכניקות הללו כדי לגנוב "צי" שלם של מכוניות חכמות בתוך מסגרת זמן קצרה מאוד.
למרבה הצער, לבעלי המכוניות אין הרבה שהם יכולים לעשות בנוגע לאבטחת הסייבר של הרכבים שלהם. מלבד תביעות ייצוגיות המבוססות על התקפות שכבר מתרחשות, המשתמשים יכולים רק לקוות לרגולציה ממשלתית שתדחף את יצרני הרכב לשפר את האבטחה של המוצרים שלהם ולתקן כל פגיעות שדווחו במהירות האפשרית".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כל דגמי הרכבים כולל דגמי העל היקרים ביותר בסכנה
    NG 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל רכבי יונדאי / קיה לפחות ב 5-10 שנים האחרונות יש מערכות מחשוב הכוללות אימובילייזר מקורי המאפשרות את התנעת הרכב רק באמצעות מפתח מקודד ( מקורי או לא ) .כיום הגניבה מתבצעת ישירות משקע הדיאגנוסטיקה של הרכב או מכלי ייעודי הנקראה אמולטור או iMmo killer וכמובן יש עוד מגוון גדול של כיילים שמבצעים (Emergency start ) ויכולים לבטל את האימובילייזר המקורי להתנעה מהירה . אבל יש עכשיו שחקן חדש כלי יקר שעולה ברשת 15000 אירו המדמה את מפתח הרכב או שלט הקרבה בקלות. מערכות המחשוב של הרכב מזהות את הכלי כמפתח או שלט קרבה מקורי ומאפשרות התנעה חוקית, הפעולה מתבצע מחוץ לרכב ולוקחת לגנב דקה או דקות בלבד לפתיחת הרכב והתנעתו מבלי לבצע שום פעולה מלבד לחיצה על האמולטור החידוש והקלות כיום היא הטכנולוגיה , לגנבים יש חיים קלים עם מגוון רחב של הכילים זמינים און ליין ברשת והשימוש בהם קל ופשוט . התקיפה של דגמי קיה ויונדאי שכיחה בשל זמינות כלי הגניבה שהם בעצם הדור הבא של לוחמה אלקטרונית. גניבה של רכב יכולה להתבצע תוך דקה או דקות בודדות וזאת מבלי לתקוף את הרכב בצורה אלימה - נגמר האופציה לכתוב אז שלום :)
    סגור
  • 6.
    עוד כתבה של מישהו שרוצה לקדם תוכנה אנטי גנבות
    אזרח לא מודאג 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח
    סגור
  • 5.
    מחשבים
    יוסף פתח תקוה 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחשבים אפשר לבטל כמו במוסכים שמחפשים את התקלה
    סגור
  • 4.
    או פשוט להוציא להורג גנבים ולא נצטרך לנעול את האוטו (ל"ת)
    נחום 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    אנטי וירוס
    מנש 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי אפשר יהיה לרכוש אנטי וירוס לרכב.
    סגור
  • 2.
    בעברית?
    דני רן 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החלק הראשון של הכתבה בעברית?
    סגור
  • גוגל טרנסלייט תרגם להם (ל"ת)
    זה בעברית 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוב שנזכרתם
    אחד שיודע 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תופעה בת חצי שנה הרכבים בה לא כלולים את את אלה שמיובאים לארץ. בעיקר ארהב ואוסטרליה.
    סגור