דיגיטל וטק

טראמפ וגוגל הגיעו להסכם - והרשת החברתית זמינה לכולם

אפליקציית Truth Social זמינה כעת למשתמשים אמריקאים בעלי מכשירי אנדרואיד, לאחר חודשים ארוכים של סירוב מצד גוגל לאפשר לאפליקציה לעלות לחנות שלה. על מה נאלצו אנשי טראמפ להתפשר?
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, pixabay)
הרשת החברתית שהקים נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, זמינה כעת להורדה מחנות האפליקציות של גוגל, Play Store, כך פורסם הלילה באתרים Axios ובלומברג. זאת לאחר שבמשך כמעט שנה היא היתה זמינה בחנות של אפל בלבד.
לפי הידיעות, גוגל ו-Trump Media & Technology Group (להלן TMTG) הגיעו להסכם לפיו החברה של טראמפ תיישם מדיניות הדוקה יותר של פיקוח על התכנים שעולים לרשת החברתית שלה - בניגוד גמור למטרת קיומה של Truth Social.
"אפליקציות רשאיות להפיץ את עצמן ב-Google Play בהינתן שהן מצייתות לכללי המפתחים שלנו, כולל הדרישה לפקח באופן מספק על תוכן שנוצר על ידי משתמשים ולהסיר פוסטים מעוררי מחלוקת כמו אלה שסיתים לאלימות", הצהירה גוגל.
דווין נונס, מנכ"ל TMTG, הצהיר כי מדובר ב"ציון דרך משמעותי במשימתנו להשיב את חופש הביטוי (...) אנו שמחים ש(גוגל) סייעו לנו להביא את Truth Social לכל האמריקאים, ללא קשר למכשיר שבו הם משתמשים". הוא לא התייחס לכך שעל מנת להעלות את האפליקציה לחנות האפליקציות הגדולה בעולם היא ויתרה לחלוטין על העיקרון הבסיסי שלה, של שמירה על חופש הביטוי נגד מה שאנשיו של טראמפ מגדירים כרודנות שח ענקיות הטכנולוגיה, הכופות לכאורה צנזורה של תכנים ימניים.
כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, הרשת החברתית של הנשיא ה-45 היתה זמינה למשתמשי אנדרואיד בעלי מכשירי סמסונג דרך החנות של הענקית הקוריאנית, שלא רבים מודעים בכלל לקיומה. בנוסף, היא היתה זמינה להורדה ישירה מאתר החברה - אך מדובר בדרך מעט מסורבלת להוריד אפליציה לעומת חנות האפליקציות המובנית כמעט בכל המכשירים.
נראה שלאנשיו של טראמפ היה חשוב יותר מכל להביא את האפליקציה לחנות של גוגל לפני בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, שתיערכנה בחודש הבא, וטראמפ מקדם בהן כמה מועמדים שחלקם גם פעילים מאוד ברשת החברתית שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה