דיגיטל וטק

אילון מאסק חושף: זה תאריך השקת הרובוטים של טסלה

ההשקה של אופטימוס, הרובוט החדש של טסלה תתבצע מחר, כאשר הוא צפוי להציג חלק מהתכונות החדשות שאמורות לעשות מהפכה בתחום הרובוטיקה
מערכת ice | 
רובוט (צילום unsplash)
החשיפה המיוחלת של צבא הרובוטים של אילון מאסק תקרה מחר (שישי) כאשר המייסד הכל יכול של טסלה, האיש העשיר בעולם, יחשוף את אב הטיפוס ביום ה-AI השנתי שלו ביום שישי.
המכונה החדשה מכונה "הטסלה בוט", או "אופטימוס", גובהה כ-1.60 מטר ומשקלם של הרובוטים נע בסביבות 60 ק"ג כאשר ייעודם הוא להשלים "משימות מסוכנות, משעממות או משעממות מאוד", החל מפסי הייצור של טסלה עצמה, לפי מאסק.
 
מאסק הסביר לראשונה את הרעיון למכונות דמויות "אני, רובוט" ביום הבינה המלאכותית של השנה שעברה, ואמר שהן נועדו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק הן עם בני אדם והן עם מכונות אחרות כדי לבצע משימות. דיאגרמות מוקדמות חשפו שלאופטימוס יהיה מסך תצוגה על "הפנים" שלו וידיים בעלות חמש אצבעות עם מיומנות דומה לזו של אדם אמיתי.
הרובוטים יצוידו בגרסה של מערכת הניווט האוטונומית של טסלה שנמצאת במכוניותיה, שבה מספר מערכות מצלמות עובדות יחד כדי לזהות ולפנות מכשולים. אופטימוס תוכל גם להגיב להוראות כמו "בבקשה לכי לחנות ותביאו לי את המצרכים הבאים", אמר מאסק.
מנכ"ל טסלה אפילו אמר שלרובוטים תהיה אישיות, שאותה תיאר כ"ידידותית". הוא הוסיף שלמרות החששות שעוררו סרטי מדע בדיוני, הרובוטים אינם מזיקים. הם מתוכננים ללכת במהירות מרבית של 5 קמ"ש "כך שאתה יכול לברוח ממנו וככל הנראה לגבור עליו", אמר מאסק.

למרות שהרעיון עשוי להיות עתידני, מומחי בינה מלאכותית רבים הטילו ספק ביעילות הרובוטים הדו-פעוליים של מאסק על פני מכונות מפעל קיימות, כמו זרועות הרובוטים המשמשות בקווי ייצור של מכוניות. "אם הוא רק יגרום לרובוט להסתובב, או שהוא יגרום לרובוטים לרקוד, זה כבר נעשה", אמרה ננסי קוק, פרופסור להנדסת מערכות אנוש באוניברסיטת אריזונה סטייט, בראיון לרויטרס. "זה לא כל כך מרשים".
בעוד שאופטימוס צפויה לעמוד בראש סדר יום ה-AI של יום שישי, טסלה אמורה גם לשחרר עדכונים לטכנולוגיה לנהיגה עצמית שלה, כמו גם טיזרים לעיצוב המיקרו-שבב הפנימי של החברה בשם "דוג'ו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה