דיגיטל וטק

ההייטקיסטים החדשים: כ-10,000 חרדים, ערבים ואתיופים יגוייסו

פלטפורמה חדשה תאפשר לגייס מועמדים מאוכלוסיות שסובלות מתת ייצוג כדי לשלב אותם במקצועות ההייטק. הפיילוט הראשון יצא לדרך וכלל מאות מועמדים שעברו תהליכי סיון ומיון ובקרוב יתחילו התמחות 
מערכת ice | 
הייטק (צילום unsplash)

בתוך שנתיים, בכירי ההייטק יכשירו 10,000 חרדים, ערבים ואתיופים לעבודה בתחום. בפלטפורמה חדשה לגיוס והכשרת עובדים, יאותרו ויסוננו מועמדים ממגזרים שסובלים מתת ייצוג בענף, וייערכו התמחויות בחברות השותפות. הפלטפורמה, שתיקרא Place-IL תספק פתרון למחסור העובדים בהייטק ותאפשר לשלב בתעשייה יותר עובדים זוטרים, כמו מתכנתים צעירים.

במסגרת המהלך יוקם מרכז הערכה למקצועות ההייטק לאחר שהחברות יגבשו מבחנים מותאמים. הפלטפורמה תפעל גם כמקום מפגש, מרקטפלייס, שיאפשר לחבר בין מועמדים לחברות. בשלב זה הפלטפורמה תפעל כעמותה ובראשה קרן הלפרין-מוסרי, מנכ"לית עמותת שיעור אחד בעברה. 
 



השותפות ליוזמה ולמימון היא קרן ההון סיכון האמריקנית אינסייט ושותפיה גוגל, מאנדיי, סיסקו ועוד. כל אלה יהיו מחויבות לשלב מתמחים מהאוכלוסיות הללו בצוותי הפיתוח, כולל שלב גיבוש התהליכים, האיתור והמיון שכבר מומנו במיליוני שקלים. מי שעומד מאחורי היוזמה הוא עידן טנדלר, בכיר בענקית הסייבר פאלו אלטו שבשנה שעברה מכר לה את חברת ברידג'קרו שהקים תמורת 200 מיליון דולר.

החברות המשתתפות בתוכנית מתחייבות למספר מינימלי של מתמחים, שייקלטו בחברה לשלושה חודשים לפחות, לאחר שיעברו שנה של איתור ומיון. היוזמה תאפשר להתמודד עם מחסור העובדים בהייטק מבלי לאבד מועמדים מתאימים לטובת חברות בחו"ל. בניגוד ליוזמות אחרות לגיוס עובדים בהייטק, זאת היוזמה הראשונה שצומחת מתוך ענף ההייטק, ומחייבת את החברות לא רק לאתר ולסנן מועמדים אלא גם להכשיר אותם בהתאמה למאפיינים היחודיים שלהם. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה