דיגיטל וטק

אילון מאסק חושף את שיתוף הפעולה הסודי עם אייפון 14

האם אייפון 14 יספק שירות לווייני מיוחד שיאפשר שיחות מכל מקום בכדור הארץ? בינתיים המשא ומתן בין שתי ענקיות הטכנולוגיה לא התקדם
מערכת ice | 
אילון מאסק ואייפון 14 (צילום flickr/ U.S. Air Force, ויקיפדיה)
לאחר הופעת הבכורה של האייפון 14 בשבוע שעבר, מייסד טסלה והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק, טוען כי אפל ניהלה שיחות עם חברת הלוויין שלו SpaceX, לגבי יכולות הלוויין של המכשיר החדש. מאסק חשף את העניין בתגובה למעריץ טכנולוגי שתהה אם ענקית הגאדג'טים תתחבר לתכונת Starlink של SpaceX, ולתוכנת החירום SOS, הקוראת לעזרה היכן שאין אות.
מאסק כתב לו בתגובה בטוויטר: "היו לנו כמה שיחות מבטיחות עם אפל על קישוריות Starlink. יצרני האייפון הם כמובן סופר חכמים. מה שבטוח, אם תוכנת הטלפון והחומרה יתאימו לאותות החלליים של Starlink, קישוריות הטלפון ללוויין תעבוד בצורה הטובה ביותר."

תכונת האייפון החדש מדברת רק עם לוויינים למטרות יצירת קשר עם שירותי חירום במקרים בהם אין קליטה סלולרית, כמו במדבריות או על הרים מרוחקים.
 
אפל אפשרה לאנטנות של אייפון 14 להתחבר ללוויינים סובבים, בסיוע תוכנה, לאפשר למשתמשים להיות מחוברים גם באיזורים חסרי קליטה. יכולת זו, שנאמר כי לוקח פחות מ-15 שניות לשלוח הודעה למרכז קשר להזעיק עזרה חירום למשתמש החולה, תושק בנובמבר בארה"ב ובקנדה. בחברה אומרים שזה יהיה בחינם בשנתיים הראשונות.
אבל "השיחות המבטיחות" של מאסק עשויות להצביע על היצע טלפון לווייני מתקדם יותר בעתיד.
 
SpaceX ו-T-Mobile כבר הכריזו על שותפות דומה בחודש שעבר, בשם "Coverage Above and Beyond", שלמעשה מאפשרת למשתמשים לתקשר זה עם זה. המטרה היא לשלב את הרשת האלחוטית היבשתית של T-Mobile US עם קבוצת הלוויין Starlink במסלול נמוך של כדור הארץ כדי לתמוך בהודעות טקסט "כמעט בכל מקום בארה"ב, בתוספת הוואי, חלקים מאלסקה, פורטו ריקו ובמים הטריטוריאליים של ארה"ב."
החברות טענו כי "לא נדרשים שינויים בטלפון הסלולרי שיש לכל אחד בכיס היום, ואין צורך בקושחה, עדכוני תוכנה או אפליקציות חדשות".
 
עם זאת, כפי שאמר אנליסט של גרטנר ל-The Register בעקבות ההכרזה של T-Mobile, לווייני SpaceX אינם מסוגלים כעת לספק את השירות ולחברה אין הרשאה לפרוס את ציפורי ה-v2 הגדולות שלה.
Starlink מסוגלת להעביר שירותי אינטרנט חזקים במיוחד למנויים שלה כיום, ובקרוב גם יוכלו לספק כאמור שירות חירום המופעל באמצעות לוויין מכל מקום. אולי יום אחד זה יתרחב גם לשירותי טלפון מלאים יותר בכל מקום על פני כדור הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה