דיגיטל וטק

מיקרוסופט משקיעה במייסד אובר: האם הוא השתנה?

טרוויס קלאניק המושמץ, מייסד אובר, הקים חברת סטארט חדשה ובין המשקיעות החדשות מיקרוסופט. האם בחברת הענק מאמינים כי קלאניק השתנה? על פי עדויות חדשות נראה שלא
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
האם במיקרוסופט מאמינים בהזדמנות שנייה? על פי דיווחים שונים, כאשר מדובר בטרוויס קלאניק, מייסד אובר והמנכ"ל לשעבר, התשובה היא כן. קלאניק, אשר פרש מתפקידו באובר בשנת 2017 וזאת בעקבות תלונות חוזרות ונשנות על תרבות רעילה בחברת אובר. חלק מהטענות שעלו היו הטרדות מיניות במקום העבודה, תנאי העסקה מפוקפקים, טיוח של תלונות על נהגים וכן חוקים הזויים בנוגע ליחסי מין בין העובדים.
מיקרוסופט לקחה חלק בתהליך הגיוס הראשוני של חברת הסטארט CloudKitchens אותה הקים קלאניק. החברה גייסה 850 מיליון דולר, אך חלקה של מיקרוסופט לא ידוע. שתי החברות סירבו להגיב ולפרסם נתונים יותר עדכניים.
 
המודל העסקי של החברה החדשה של קלאניק הוא מציאת מחסנים וחללים המיועדים לתעשייה והפיכתם למטבחי רפאים. הכוונה היא למסעדות הבנויות על מודל שליחויות בלבד ללא אפשרות לישיבה במסעדה עצמה. המשלוחים יבוצעו על ידי אפליקציות למשלוח אוכל כמו Uber Eats. לחברה יש כבר יותר מ-4000 עובדים בארה"ב, בריטניה, אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק.
 
האתר הכלכלי Financial Times פרסם כי קלאניק לא למד שום לקח מהתנהלותו בחברת אובר. גם בחברתו הנוכחית, CloudKitchens, העובדים מתלוננים על תרבות עבודה רעילה. אחד העובדים תיאר זאת כ"מקום העבודה הרגיל ביותר שאי פעם חוויתי". כאשר קלאניק עזב את אובר הוא אמר "אני אוהב את אובר יותר מכל דבר אחר בעולם וזה רגע קשה בחיי ואני קיבלתי את הבקשה של המשקיעים לזוז הצידה כדי שאובר תחזור לבנייה ולא למלחמה" – האם הוא שוב יצטרך לעזוב חברה אותו הקים בעקבות תרבות עבודה רעילה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה