דיגיטל וטק
אפל בצעד מרתיח: תקפה את המתחרות – וכעת מחקה אותן
ענקית הטכנולוגיה מעסיקה מאות עובדים כדי לעשות בדיוק את מה שבמשך שנים היא לעגה לגוגל ומטא על כך שהן עושות – ולאחר שנקטה אמצעים פעילים כדי למנוע מהן לעשות למשתמשי המכשירים שלה
בתקופה האחרונה פרסמה אפל לא פחות מ-216 מודעות דרושים לאיוש משרות במחלקת הפרסום הדיגיטלי שלה, האחראית על פיתוח ומכירת הפרסומות בחנות האפליקציות ובתוך האפליקציות עצמן, כך חושף העיתון פייננשל טיימס. לפי העיתון, מדובר כמעט בפי 4 מ-56 המשרות שפורסמו בחטיבה הזו ב-2020, ובהכפלה של גודל החטיבה, שכן כיום מועסקים בה לפי הרשת החברתית העסקית שבבעלות מיקרוסופט כ-250 עובדים. באחת המשרות המגמה הזו אף צוינה, כאשר הוזכר בה שענף הפרסום באפל "צומח במהירות מדהימה".
בתגובה לעיתון הכחישה טענה אפל כי המספרים אינם נכונים, אך סירבה לפרט היכן הטעות. עם זאת, מניסיוננו עם המידע המפורסם בלינקדאין, סביר להניח שהטעות היא בהערכת גודלה הנוכחי של חטיבת הפרסום באפל – אם 250 משתמשי לינקדאין מצהירים בציבור שהם עובדים בה, סביר להניח שעוד עשרות רבות שעובדים בה אינם מסגירים את העובדה הזו בפרופילים שלהם, כך שלמעשה החטיבה גדולה עוד יותר.
הרחבת חטיבת הפרסום של אפל מעידה על כמות הכסף שהיא משקיעה – ומצפה להרוויח – מהתחום שהיא עצמה גינתה במשך שנים. ב-2018 אמר טים קוק עצמו כי "יכולנו להרוויח טונה של כסף אם היינו מנצלים את המשתמשים להכנסות (מפרסום) – אם הם היו המוצר שלנו. בחרנו שלא לעשות זאת". כעת ברור כי אפל מתכוונת להפוך את המשתמשים למוצר שלה – אם כי היא מדגישה שבניגוד לגוגל ומטא (פייסבוק לשעבר), היא תעשה זאת תוך שמירה על הפרטיות שלהם עד כמה שאפשר.
עוד ב-
בשנה החולפת הכניסה אפל מפרסום, לפי הערכת חברת המחקר Evercore ISI, כ- 5 מיליארד דולר – עלייה של אלפי אחוזים לעומת הכנסותיה מהתחום בסוף העשור הקודם, שעמדו על כמה עשרות מיליוני דולרים בלבד. הפרט הזה נצבע באור לא מחמיא כשמחברים אותו לעובדה שב-2020 היא הודיעה על צעדים מרחיקי לכת להגבלת יכולות איסוף המידע לצרכי פרסום של המתחרות הגדולות בתחום – גוגל ומטא, שהכנסותיהן בתחום עמדו ב-2021 על 209 ו-115 מיליארד דולר, בהתאמה, וזה עוד אחרי שאיבדו, לפי הערכתן, עשרות מיליארדים נוספים של הכנסות מהתחום בגלל אותן מגבלות של אפל, שפגעו ביכולתן לגבות כסף על פרסום למיליארד משתמשי אפל. לפי אברקור, עד 2026 יחצו הכנסות החברה מפרסום את רף 30 מיליארד הדולר, והיא תהפוך לחברה השלישית בגודלה בתחום.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה