דיגיטל וטק

המשחק הישראלי שובר שיאים: פלאריום נכנסת למועדון המיליארד

המשחק Raid: Shadow Legends של פלאריום הכניס לקופתה 155 מיליון דולר בששת החודשים האחרונים, וחצה את סך מיליארד הדולר מאז השקתו. כעת הוא נמצא במועדון היוקרתי של המשחקים יחד עם קנדי קראש ו-CoD

יאיר מור | 
המשחק הישראלי Raid: Shadow Legends (צילום vecteezy, פייסבוק)
חברת המשחקים הישראלית Plarium רושמת ציון דרך משמעותי: לפי נתוני חברת מחקר האפליקציות Sensor Tower למחצית הראשונה של 2022, שפורסמו בסוף השבוע, המשחק Raid: Shadow Legends של פלאריום הגיע במהלך התקופה הזו לסך הכנסות כולל של מיליארד דולר, ונכנס למועדון יוקרתי של משחקים לסמארטפונים שהגיעו לסך הכנסות כזה.
ההישג הזה לקח למשחק כמעט 3.5 שנים מהשקתו בתחילת 2019 – אך מדובר בנתון מרשים מאוד לאור העובדה שהלהיט הבא בגודלו של החברה, Vikings: War of Clans, הגיע עד כה רק ל-541 מיליון דולר הכנסות מאז השקתו ב-2015.
הכנסות "רייד" במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-155 מיליון דולר, והוא מדורג במקום ה-12 בין כלל משחקי התפקידים, ומקום שני בתת-הקטגוריה של משחקי תפקידים קבוצתיים, אחרי Uma Musume Pretty Derby של החברה היפנית Cygames, שהכניס בתקופה הזו 410 מיליון דולר.
המועדון היוקרתי של משחקים לסמארטפונים שהכניסו מיליארד דולר כולל שמות מוכרים כמו Honor of Kings ו-PUBG של Tencent הסינית, Candy Crush Saga של King המלטזית-שוודית, Clash of Clans של Supercell הפינית ועוד כמה להיטים בינלאומיים. משחק אחר שיצא באותה שנה כמו "רייד" והגיע כבר מזמן לרף היוקרתי הוא Call of Duty: Mobile של אקטיוויז'ן, שנרכשה השנה על ידי מיקרוסופט בסכום חסר תקדים של כמעט 69 מיליארד דולר.
מעניין לבחון את ההבדל בין נתוני ההורדות של המשחק הישראלי לבין נתוני ההכנסות שלו: מתוך 62 מיליון הורדות שלו, 15.3 מיליון, או כמעט רבע מכלל ההתקנות, התבצעו בארה"ב, רוסיה במקום השני עם 10.8% וצרפת במקום השלישי עם 4.3%. עם זאת, בהכנסות מובילה ארה"ב בפער גדול בהרבה, עם 595.5 מיליון דולר או 59.4% מכלל ההכנסות, כאשר אחריה גרמניה עם 5.8% ובריטניה עם 4.5%.
גם החלוקה בין אייפון לאנדרואיד מניבה תובנות: רובן המוחלט של התקנות המשחק התבצעו על ידי משתמשי אנדרואיד – 73.4%, לעומת 26.6% מהחנות של אפל למכשירי אייפון. עם זאת, בחלוקת ההכנסות מהוות אלו של שחקני אנדרואיד 59.3% בלבד, לעומת 40.7% מאייפון. במלים אחרות, המשחק הישראלי מוכיח את התיאוריה לפיה אייפוניסטים נוטים לשלם הרבה יותר על האפליקציות והמשחקים שלהם לעומת משתמשי אנדרואיד (ובהתחשב במחירי המכשירים עצמם, זה אולי מובן מאליו).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה