דיגיטל וטק

גוגל בהתראה לשני מיליארד משתמשים: אתם נמצאים בסכנה חמורה

גוגל פרסמה את אזהרת העדכון הרצינית השנייה שלה לחודש ינואר לשני מיליארד המשתמשים של הדפדפן. 26 פרמות אבטחות חדשות נמצאו, רגע אחרי דו"ח שדיווח על 37 פרצות שכבר טופלו, וגם: מה צריך לעשות כדי להמנע מפגיעה?
מערכת ice |  3
תקלה בגוגל (צילום pixabay)
משתמשי גוגל כרום, נמצאים תחת איום וגוגל משחררת אזהרה חמורה. בעקבות מספר שיא של התקפות בשנה שעברה, שנת 2022 התחילה במפץ גדול עוד יותר וגוגל פרסמה בסוף השבוע החולף את אזהרת העדכון הרצינית השנייה שלה לינואר 2022 שמיועדת לשני מיליארד המשתמשים של הדפדפן.
גוגל פרסמה את ההכרזה בפוסט חדש בבלוג, וחשפה 26 פרצות אבטחה חדשות שנמצאו בכרום שבועיים בלבד לאחר שהחברה דיווחה על 37 ניצולים של פרצות אבטחה שטופלו. גוגל מצהירה כי 16 מהחולשות הללו מהוות רמת איום 'גבוהה' למשתמשים בעוד שאחרת מסווגת כמסוכנת באופן קריטי. משתמשי לינוקס, macOS ו-Windows מושפעים כולם ועליכם לנקוט פעולה מיידית.
 
גוגל מגבילה מידע על ההתקפות החדשות כדי לקנות זמן למשתמשי כרום, אך החברה אישרה את האזורים אליהם מכוונים האיומים החדשים. ניצול 'Use-After-Free' (UAF) שוב מתגלה כנשק המועדף על ההאקרים עם שמונה נוספים שתועדו. באופן יוצא דופן, גוגל מצאה גם מספר פגמים של 'יישום לא הולם' בתוך Chrome שניתן לנצל אותם באחסון, בפריטים מגודרים, בהודעות דחיפה.
אז מה צריך לעשות? בתגובה לאיומים אלו, גוגל פרסמה גרסה חדשה של Chrome 97 (במיוחד 97.0.4692.99) עבור כל המשתמשים. גוגל מצהירה כי המהדורה "תתגלגל במהלך הימים/שבועות הקרובים", ולכן חשוב לדעת שאולי לא תוכל להגן על עצמך באופן מיידי.
כדי לבדוק אם אתה מוגן, נווט אל הגדרות > עזרה > אודות Google Chrome. אם דפדפן Chrome שלך ​​רשום כ-97.0.4692.71 ומעלה, אתה בטוח. אם העדכון אינו מותקן או רשום כזמין עבור הדפדפן שלך, בדוק שוב באופן קבוע עבור הגרסה החדשה. באופן קריטי, לאחר שעדכנת, הפעל מחדש את הדפדפן. אתה לא מוגן עד שזה נעשה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וואו (ל"ת)
    אופיר 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פשוט תורידו פיירפוקס
    Mat 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא גם יותר טוב מבחינת פרטיות, וגם לא ישחט לכם את המחשב כמו שהכרום עושה כשהוא צורך הרבה זיכרון, כוח מעבד וחשמל
    סגור
  • 1.
    שידחפו את כרום והעדכונים שלהם
    Mike 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משתמשים בדפדפן אחר ונפתרה הבעיה גם גוגל כמו מיקוסו9ט וחלונות הפכה לזבל אחד גדול כל עידכון יותר מסריח מהקודם
    סגור