דיגיטל וטק

הטכנולוגיה שהשתלטה למיליוני ישראלים על הפלאפונים: כך זה עובד

רגע לפני המתקפה האיראנית, מיליוני ישראלים קיבלו הודעות אזהרה שהשתלטו להם הפלאפונים. כעת ניתן לחשוף כי פיקוד העורף השתלט בטכנולוגיית שידור תאי (cell Broadcast), שמאפשרת לשלוח להרבה מאוד מספרים בו זמנית. אז איך זה עובד?
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
מיליוני ישראלים קיבלו אתמול (שלישי) רגע לפני המתקפה האיראנית, במסגרתה הם ירו כ-180 טילים בליסטיים לעבר ישראל, כאשר מרביתם יורתו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, הודעות אזהרה למיליוני ישראלים להיכנס מיד למרחבים המוגנים, גם אם אינם מחוברים לאפליקציה של פיקוד העורף.
בהודעה שרובכם קיבלתם נכתב: "יש להיכנס מיד למרחב המוגן ולשהות בו עד לקבלת הודעה חדשה", ובכותרת של ההודעה נכתב: "התרעת חירום: חמורה ביותר". כעת, הטכנולוגיה בה השתמשו בפיקוד העורף, בפעם הראשונה בישראל, כדי להשתלט על הפלאפונים שלכם - נחשפת.
מדובר בטכנולוגיה יחסית מוכרת בעולם בשם שידור תאי (cell Broadcast), שמאפשרת לשלוח להרבה מאוד מספרים בו זמנית, שנמצאים באותו אזור כיסוי והיא למעשה מבוססת על GPS. באמצעות הטכנולוגיה המדוברת ניתן לשלוח הודעה עם מקסימום 93 תווים.
ההודעות נשלחות בתפוצה רחבה מבלי הבחנה בין מי שמקבל את ההודעה, שכן היא עובדת ברמה הבסיסית של רשת הסלולר. על כן, ההודעה תישלח גם אם הרשת הסלולרית עמוסה ולא ניתן לקיים שיחות קוליות או לשלוח מסרונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה