דיגיטל וטק

זהירות, סכנה: קיבלתם את המייל הזה? – מהרו לחסום את כתובתו

לאחרונה, רבים מהישראלים מקבלים הודעת מייל משונה, בה מציין המוען כי הוא הצליח להשתלט על המצלמה והמיקרופון במחשב האישי שלהם. מבצע העוקץ דורש ממקבלי המייל לשלם לו 200 דולר או לחילופין 750 שקל בביטקוין

מערכת ice | 
מייל, אבטחה (צילום pixabay)
לאחרונה, החלה להישלח לרבים מאזרחי ישראל הודעת מייל משונה ואף מדאיגה במיוחד. הגורם האחראי על העוקץ, כתב בתחילת ההודעה שנשלחה במייל כי הוא קיבל גישה למכשיר של הנעקץ וציין כי הוא "עוקב אחר כל הפעילות שלו באינטרנט, בין היתר באתרים למבוגרים". 
אותה הודעה מדאיגה לא הסתיימה בכך. עוד נכתב כי מבצע העוקץ השתלט על המצלמה והמיקרופון של המחשב של הנעקץ. מבצע העוקץ דרש ממקבל הודעת המייל לשלם 200 דולר או 750 שקל בביטקוין. במידה ואותה דרישה לא תמומש, כל המידע הפרטי שנאסף לכאורה על ידי מבצע העוקץ יישלח לאנשי הקשר שלו. 
"תהיה בטוח שאוכל לשלוח את זה לכולם תוך כמה לחיצות. גיביתי את כל הנתונים והמסמכים, אני בטוח שתרצה למנוע את התרחיש הזה", כך נכתב במייל. מבצע העוקץ ציין בפני מקבל המייל כי עליו להגיב להודעתו בתוך 48 שעות וכתב: "אם אני אגלה שסיפרת למישהו על המכתב הזה, הסרטון שלך ישותף ישר עם אנשי הקשר ומיד לאחר מכן זה יפורסם באינטרנט. אין טעם להתלונן לאף אחד, מכיוון שלא ניתן לעקוב אחר הכתובת שלי שנוצרה באופן אוטומטי, יחד עם ארנק הביטקוין שלי".
בעקבות כך, מיהר מערך הסייבר הלאומי לפרסם הודעה אזהרה. בהודעה של מערך הסייבר הלאומי ציינו כי אין להגיב להודעת המייל ואף יש לחסום את כתובתה. לטענת מערך הסייבר הלאומי, מדובר בניסיון עוקץ מוכר ואין לפתוח קבצים או קישורים המצורפים במיילים מסוג זה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה