דיגיטל וטק

צרפת חוששת: "אנחנו נותקף, זו לא שאלה בכלל"

האם רוסיה תערער את הקואליציה נגדה? הוועד האולימפי העולמי שפסל את רוסיה - חושש שאולימפיאדת פריז על הכוונת של הרוסים
דוד זולדן |  1
פוטין ואולימפיאדת פריז (צילום shutterstock)
"אנחנו נותקף, זו לא שאלה בכלל", כך אמר לניו יורק טיימס פרנץ רגול, מנהל אבטחת המידע של הוועדה האולימפית הצרפתית שמארגנת את המשחקים, כאשר התייחס לפליאה האם אולימפיאדת פריז 2024 תותקף בסייבר. מדוע הוא יכול לומר זאת בבטחה? משום שמתקפות דומות אירעו בכל האולימפיאדות האחרונות.
המארגנים נערכים לכל תרחיש סייבר אפשרי. סוכנות הסייבר הצרפתית ANSSI אומרת שהיא נערכת לכל סוג אפשרי של מתקפה – ממתקפות שיבוש של האקטיביסטים, דרך פשיעת סייבר כנגד המבקרים הרבים, ועד למתקפות מדינתיות שעלולות אפילו לשבש אירועים פיזיים.
רוסיה ממשיכה נחושה לערער את הקואליציה נגדה (על רקע מלחמת אוקראינה-רוסיה), ומנגד נאבקת בוועד האולימפי העולמי (שפסל את רוסיה בילורוסיה, על רקע הכרתה של רוסיה באזורים שנכבשו מאוקראינה). על מנת שלא לפגוע בספורטאים רוסיים וביילרוסים יותר להם להתחרות תחת השם AIN (תרגום מצרפתית ל"אתלטים נייטרלים" Athlètes Individuels Neutres), אולם ללא הנפת דגל או השמעת המנון (במקרה שיזכו במקום הראשון).
התקפות רוסיות יוכלו לשבש אירועים ולהפריע לשבש בצורות עקיפות. רוסיה מנהלת מסע תעמולה ותבהלה על מנת לערער את הלגיטימיות של המשחקים. כחלק מזה הם מריצים קמפיינים ברשתות חברתיות, שמנסים להראות שפריז לא תהיה מוכנה בזמן וקוראים להחרים את המשחקים.
כדי להקדים את האיום למתקפות סייבר הוקמו צוותים של "לוחמי סייבר", שעובדים מסביב לשעון בחמ"ל סייבר (SOC – ר"ת Security Operations center) ייעודי. כמו הספורטאים שייתחרו באולימפיאדה, גם צוותי האבטחה האלו התאמנו לאירוע בצורה רצינית במשך זמן רב. הדבר לא נאמר בצורה מפורשת, אולם יש להניח שהופקו לקחים ממתקפות קודמות על משחקים אולימפיים וגם שהצוותים הללו לא יעבדו לבד אלא בסיוע של גורמי אכיפה בינלאומיים כמו סייברפול, סוכנות הסייבר של היורופול, סוכנות הסייבר הבריטית וה-FBI.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם התעמולה המערבית? אה לא זה בסדר... (ל"ת)
    חיק 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור