תרבות ופנאי

ארנולד שוורצנגר יקבל פרס יוקרתי על מאבקו באנטישמיות

שוורצנגר, בנו של קצין נאצי, יקבל את "פרס האומץ" בגאלה השנתית של מוזיאון השואה בלוס אנג'לס ב-6 בנובמבר במלון בוורלי הילס
מערכת ice | 
ארנולד שוורצנגר (צילום צילום מסך)
השחקן ארנולד שוורצנגר יזכה בפרס מטעם מוזיאון השואה בלוס אנג'לס על מחויבותו המתמשכת להילחם באנטישמיות וגזענות. שוורצנגר, בנו של קצין נאצי, יקבל את "פרס האומץ" בגאלה השנתית של המוזיאון ב-6 בנובמבר במלון בוורלי הילס.
"המחויבות האישית של [שוורצנגר] להילחם באנטישמיות ובקיצוניות והנהגתו היו מרכיבים מרכזיים בכינוס המומחים הרבים כדי לטפל בסוגיה זו", אמר המוזיאון בהודעתו.
במהלך השנים, שוורצנגר דיבר בגלוי על חינוכו באוסטריה לאחר מלחמת העולם השנייה. אביו, הוא אומר, היה חייל נאצי שהשתתף במצור על לנינגרד וחזר מהמלחמה "אדם שבור". בספטמבר 2022, ביקר המושל לשעבר באתר מחנה הריכוז אושוויץ בפולין.
"בואו נילחם יחד בדעות קדומות ובואו פשוט נפסיק את זה אחת ולתמיד", אמר אז שוורצנגר.
הוא גם פרסם סרטונים נגד שנאה ברשתות החברתיות, כולל אחד בן 12 דקות בחודש מרץ השנה המתייחס לעלייה באנטישמיות ברחבי העולם ובארצות הברית.
בסרטון שוורצנגר מסביר כי הוא פונה לאנשים בעלי נטיות אנטישמיות וגזעניות בפרט ומסביר: "עדיין יש תקווה". את הסרטון הוא פותח עם סקירה של מאורעות השואה והזוועות שהתרחשו באושוויץ. כמו כן שחקן העבר מסביר כי הוא מדבר על הנושא בהיותו צאצא לאדם שבחר להצטרף למפלגה הנאצית וראה את ההשלכות של הבחירה הזו.
לכך הוא מוסיף: "אם אתה אדם ששמע תיאוריות קונספירציה על יהודים, גזעים, אנשים נטיות מיניות שונות וחשבת 'זה נשמע לי הגיוני', אני רוצה לדבר איתך. אם מצאת את עצמך חושב שיש אנשים שהם נחותים ביחס אליך או שיש אנשים שרוצים לפגוע בך כי הם מגיעים מדת, רקע או גזע אחר שונה ממך, אני רוצה לדבר איתך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה