תרבות ופנאי

ג'ורג'יה מלוני לא מעכלת. זה הצעד הדרמטי של אבי מעוז

ראש ממשלת איטליה הפכה למודל השראה עבור חבר הכנסת מעוז: "מברך אותה על האומץ ועל היכולת לעמוד בקומה זקופה". לקראת מצעד הגאווה השבוע סגן השר אבי מעוז הודף את המתקפה משמאל
דוד זולדן | 
אבי מעוז, ג'ורג'יה מלוני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, freepik, ויקיפדיה/ Governo italiano)
יו''ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז התייחס בנאומו למתקפות נגדו ערב מצעד הגאווה בתל אביב והפתיע כאשר שאב השראה מראש ממשלת איטליה. בתחילת דבריו ציטט מארון הספרים היהודי: "בפתיחת השולחן ערוך, כתב הרמ"א, ר' משה איסרליש: 'ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השם יתברך'. בשבוע האחרון שוב חזרתי להיות מושא להתקפות פראיות מלוות בהשמצות, בגידופים, בשקרים ובפייק ניוז. אבל אני כבר רגיל''.
"בגלל שלא נכנסתי לפוליטיקה בשביל לקבל לייקים ומחיאות כפיים, אלא בשביל לממש את הערכים שבשמם באתי, אין שום מצב שמשהו מכל המתקפות הללו יזיז אותי מדרכי''. פתח מעוז.
מעוז הציג כדוגמא את ראש ממשלת איטליה ואמר: ''ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הכריזה על חודש הגאווה המשפחתית, שבו יעלו על נס ערכי המשפחה המסורתית. אני רוצה לברך אותה על האומץ ועל היכולת לעמוד בקומה זקופה מול כל המתקפות שהיא מן הסתם חווה. אני מזכיר שזוהי מלוני, שבנאום לפני ארבע שנים אמרה כך: 'למה המשפחה היא אויב? למה המשפחה היא כל כך מפחידה? יש תשובה אחת לכל השאלות האלה. כי זה מגדיר אותנו. כי זו הזהות שלנו. כי כל מה שמגדיר אותנו כעת הוא אויב עבור אלה שלא רוצים שתהיה לנו יותר זהות. לכן הם תוקפים את הזהות הלאומית, הם תוקפים את הזהות הדתית, הם תוקפים את הזהות המינית והם תוקפים את הזהות המשפחתית. אני חייבת להיות אזרח X, מגדר X, הורה 1, הורה 2. אני חייבת להיות מספר".
מעוז ציין עוד: "זו הסיבה למה אנחנו כל כך מפחידים היום. כי אנחנו לא רוצים להיות מספרים. אנחנו כאן כדי לומר שאנחנו לא מספרים. אנחנו נגן על הערך של האדם האנושי, של כל אדם בודד. כי לכל אחד מאתנו יש קוד גנטי ייחודי ובלתי ניתן לחזרה. תאהבו את זה או לא, נגן על הקודש, נגן על אלוקים, נגן על המדינה ועל המשפחה. אנחנו נעשה את זה כדי להגן על החופש שלנו. זו המשימה שלנו. זו הסיבה שהגעתי לכאן היום. צ'סטרטון (שהוא היה הפילוסוף, הסופר, המחזאי והמשורר האנגלי שחי לפני כמאה שנה) כתב כבר לפני יותר ממאה שנים 'עוד יודלקו מדורות כדי להעיד ששתיים ועוד שתיים הם ארבע, חרבות יישלפו כדי להוכיח שהעלים ירוקים בקיץ'. הזמן הזה הגיע רבותיי, אנחנו מוכנים', אמרה ראש ממשלת איטליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה