תרבות ופנאי

אלון אולארצ'יק זועם: "אל תשתמשו בשירים שלי להבעת גזענות"

הזמר הוותיק לא אהב את השימוש נעשה בשיר המפורסם שלו "בא לשכונה בחור חדש" בסרטון הגזעני של בנות האולפנה חורב, ופרסם בפייסבוק: "השיר נכתב מתוך חיבה לתרבות המזרח ולמוזיקה המזרחית בפרט"
מערכת ice | 
הסרטון של האולפנה
המוזיקאי הוותיק והמוערך אלון אולארצ'יק, לשעבר חבר להקת "כוורת", מצא את עצמו בכותרות בשבוע האחרון ומסיבה שלא ציפה לה: שירו המפורסם "בא לשכונה בחור חדש" כיכב בסרטון הגזעני של בנות אולפנת "חורב" שעורר סערה במדינה.
שלשום (שישי) הגיב אוליארצ'יק בדף הפייסבוק שלו לסערה וכתב: "היום ראיתי קצת מהקליפ של בנות האולפנה. לא כל כך הבנתי בעד או נגד מי הן, אבל כן הבנתי מהתגובות שהקליפ גזעני. גם נדהמתי לראות שהן השתמשו בשירי 'בא לשכונה בחור חדש' ככלי ביטוי בקליפ וללא רשותי".
"אז: בבקשה לא להשתמש בשירים שלי להביע גזענות מכל סוג שהוא. אגב, 'בא לשכונה' נכתב מתוך חיבה רבה לתרבות המזרח בכלל ולמוזיקה המזרחית בפרט" סיכם אוליארצ'יק.

כזכור, בסרטון, שנקרא "אם האולפנה הייתה מזרחית" וצולם לכבוד חג הפורים, התלמידות צבעו את פניהן בחום, שינו את שמות המשפחה שלהן לשמות מזרחיים, והעלו ללעג מוזיקה, ריקודים ומסורת מזרחית.
באחת הסצנות נראות תלמידות בשכבת י"ב "המאופרות" מתנהגות בפראות, לעומת ההתנהגות בכיתה המקבילה וה"אשכנזית". בהמשך הסרטון אף ניתן לראות סצנה בה נעשה שימוש לועג בתמונות של הרב עובדיה יוסף והבאבא סאלי.
מאולפנת חורב נמסר בשבוע שעבר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צוותי החינוך ותלמידות האולפנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה