תרבות ופנאי

הפתעה: מפעל עלית המיתולוגי ברמת גן כפי שמעולם לא ראיתם

במסגרת חגיגות מאה שנה לרמת גן, קושט מפעל עלית המיתולוגי בממתקי ענק צבעוניים ומפתים לזכר ריחות השוקולד שאפפו אותו בימים עברו
מערכת ice |  3
מפעל עלית ברמת גן (צילום עיריית רמת גן)
כל מי שעובר בצומת עלית המרכזית בכניסה לרמת גן מכיוון תל-אביב, לא יכול להתעלם ממפעל עלית הישן והמיתולוגי ש"התעורר לחיים" ומעורר חיוך ורצון לצלם את המחזה המסקרן.
בניין המפעל עתיק, שהיה בית הממתקים הראשון בישראל, קושט בממתקי ענק עם טבליות שוקולד מפתות, סוכריית מקל סבא, בזוקה, מסטיק עלמה ועוד.
המיזם המפתיע נולד לכבוד חגיגות 100 שנה לעיר רמת גן. העירייה שכרה את חברת "אלקטרה טרגט" שהפיקה את הפרויקט אשר גרר תגובות רבות ברשתות החברתיות, אותן קידם בברכה גם ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

המבנה המעוגל של מפעל עלית הוא השריד האחרון ממתחם בית החרושת המפורסם שכל מי שגדל באיזור לא יכול לשכוח את ריח השוקולד המשכר (עליו כתב יונתן גפן: "בסוף רמת גן יש מקום מיוחד, שם אפשר לעמוד ולהריח שוקולד"). חלק מבית החרושת נהרס לצורך הקמת מגדל משרדים. המבנה שנותר הוכרז לשימור. עד 2007 שימש כמטה המשרדים של שטראוס-עלית, ולאחר שפינתה את המבנה עבר לשמש את המחלקה לאמנות של מכללת שנקר. בשנים האחרונות סובל הבניין מרטיבות בחורף בשל דליפת גשם.
בית החרושת שעמד בצומת ז'בוטינסקי, ארלוזורוב ואבא הלל נבנה בשנת 1933 על ידי אליהו פרומצ'נקו, איש עסקים ציוני מלטביה ובעליו של מפעל שוקולד, שעם עליית הנאצים בגרמניה עלה לארץ ישראל. המבנה תוכנן על ידי המהנדס שלמה פונרוב בסגנון האדריכלות הבינלאומית באוהאוס.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חחחח
    חוני 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה 100 שנה? למדינה לא נהיו 100 שנה איך יכול להיות? לפני 100 שנה היה שוקולד?
    סגור
  • 2.
    אי אפשר לשכוח את ריח השוקולד (ל"ת)
    ויטה 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מיותר !!!! הייתי שם … כמה פלסטיק לזרוק … עצןב וחבל (ל"ת)
    l.z 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור