תרבות ופנאי

טום הנקס באבל? האיש מאחורי הסרט 'טרמינל' מת

מהראן נאסרי, הפליט האיראני המפורסם שעבר לגור בשדה התעופה שארל דה גול, לאחר שאיבד את המסמכים שלו, הלך לעולמו
מערכת ice | 
נסרי לצד הפוסטר של הטרמינל (צילום Christophe Calais)
מהראן קארימי נאסרי, האיש שחי בשדה התעופה שארל דה גול בפריס במשך שנים והיווה השראה לסרטו של סטיבן ספילברג מ-2004 "הטרמינל", מת אמש (שבת) באותו הנמל. מותו של נאסרי נקבע על ידי הצוות הרפואי של נמל התעופה בטרמינל 2F, הוא מת מסיבות טבעיות.
נאסרי, פליט איראני, היה בדרכו לאנגליה דרך בלגיה וצרפת ב-1988, כשאיבד את המסמכים שלו ולא יכול היה לעלות לטיסה וגם לא לעזוב את שדה התעופה, כיוון שהאזרחות האירנית נשללה ממנו. הוא חזר לחיות כהומלס בשטח הציבורי של שדה התעופה מאז אמצע ספטמבר, לאחר שהות בבית אבות וכשבזבז את רוב הכסף שקיבל מ"הטרמינל". נסרי היה דמות אייקונית בשדה התעופה וכל קהילת נמל הייתה קשורה אליו. הוא הקים לו פינה קטנה משלו, כינה את עצמו כ"סר אלפרד" ועוברי אורח וצוות הנמל עזרו לו עם אוכל, בגדים, ספרים ועוד.
בעוד סיפורו של נסרי בשדה התעופה הונצח על ידי טום הנקס בסרט "הטרמינל", דובר שדה התעופה ציין כי: "הסרט של ספילברג מרמז שהוא היה תקוע באזור מעבר בפריז-שארל דה גול. במציאות - הוא בילה כאן במספר קדנציות, אבל תמיד בשטח הציבורי של שדה התעופה ותמיד היה חופשי להסתובב". בשלב מסוים הרשויות הצרפתיות הציעו לאפשר לו להתגורר בצרפת, אך נאסרי דחה את ההצעה, לפי הדיווחים כי רצה להגיע ליעד המקורי שלו, אנגליה.
 
מתוך הפרומו לסרט טרמינל בכיכובו של טום הנקס, יוטיוב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה