תרבות ופנאי

רוג'ר ווטרס מסתבך: הוכרז כ"אישיות לא רצויה" במדינה

רוג'ר ווטרס הוכרז כ"אישיות לא רצויה" בקרקוב שבפולין, זאת אחרי אמירותיו השנויות במחלוקת נגד אוקראינה בעקבות המלחמה ברוסיה: ""אנחנו לא רוצים בקרקוב אנשים שיתמכו בעמדתה של רוסיה במלחמה, או אנשים שחוזרים על תעמולתו של פוטין"
מערכת ice | 
רוג'ר ווטרס, סולן להקת פינק פלויד האגדית, ידוע כבעל דעות שנויות במחלוקת. הזמר הוותיק מדבר ללא הפסקה נגד מדינת ישראל בכל פורום אפשרי, וגם עכשיו נראה כי הוא מסתבך בגלל עניינים פוליטיים.
בעיר קרקוב בפולין הכריזו על רוג'ר ווטרס כ"פרסונה נון גרטה" (אישיות לא רצויה) וזאת בשל התבטאויותיו בנוגע למלחמה המתרחשת באוקראינה. כך דווח אתמול (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס.
"אנחנו לא רוצים בקרקוב אנשים שיתמכו בעמדתה של רוסיה במלחמה, או אנשים שחוזרים על תעמולתו של פוטין", נכתב בפוסט בחשבון הטוויטר של סגן יו"ר מועצת העיר מיכאל דרוניצקי, שאף הוסיף כי המועצה הסכימה פה אחד בהכרזה על המוזיקאי כ"פרסונה נון גרטה", אישיות לא רצויה בעיר. למרות זאת, ההחלטה אינה מחייבת מבחינה משפטית.
בתחילת חודש ספטמבר יצא המוזיקאי הבריטי, חבר להקת פינק פלויד לשעבר, במכתב פתוח לאשת נשיא אוקראינה, אולנה זלנסקה, בו כתב כי על המערב להפסיק לספק נשק לאוקראינה ואף האשים את נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ב"לאומנות קיצונית" והפציר בו לשים קץ ל"מלחמה הקטלנית הזו".
ווטרס היה אמור לקיים בקרקוב שני מופעים בחודש אפריל 2023, אבל אותו המכתב הפתוח שכתב בחודש ספטמבר עורר את זעם המעריצים שקראו לביטול המופעים. ביום שבת חברת הפקת המופע צייצה בטוויטר בדבר ביטולן של ההופעות, זאת מבלי לספק פרטים נוספים בנוגע לסיבת הביטול.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה