תרבות ופנאי

מנשה נוי יעזוב את ישראל? "המדינה היא כישלון"

השחקן הישראלי עורר סערה בראיון כשאמר שהוא חושב על האפשרות לרדת מהארץ: "הדת שנכפית עלינו פה היא לא הדת שלי"
מערכת ice |  4
מנשה נוי (צילום פלאש 90/ משה שי)
השחקן מנשה נוי שמככב בימים אלו בהצגה דוקומנטרית חדשה, "אהרונצ'יק: המרגל משער העמקים", עורר השבוע סערה ברשתות לאחר שאמר כי הוא שוקל לעזוב את ישראל.
"אני לא פוסל את האפשרות של עזיבת הארץ. מדינת ישראל היא כישלון", אומר השחקן מנשה נוי בריאיון לוואלה תרבות. "מצד אחד, כבר יש לי ותק. מהבחינה הזאת אני כבר לא רלוונטי. אני פה ואין לי מה לחפש בחוץ. למרות שעכשיו אני עובד הרבה בחו"ל, אבל זה לא פרוייקטים אמריקניים או צרפתיים אלא פרוייקטים ישראליים בחו"ל. זה התכנים שלי, זו השפה שלי. מצד שני, אני לא פוסל את האפשרות הזאת ומדבר עליה עם הילדים שלי".
עוד הוסיף ואמר נוי בראיון: "מדינת ישראל היא לא. היא פשוט לא. היא כישלון, כמו שאמר ברנר. מה זה כישלון? אם תהיה מדינה דתית, פונדמנטליסטית ולאומנית… אני לא מסכים לזה".
נוי הדגיש בראיון ואמר כי יש לו חיבור ליהדות ולמסורת אך בצורה שונה: "התכנים של מדינה כזאת לא זרים לי, אני באתי מבית מסורתי מאוד. אבל כמו שאני אומר שזה לא זר לי - זה גם זר לי מאוד. כי הסבים שלי לא היו כאלה. כלומר: הדת שנכפית עלינו פה היא לא הדת שלי. אז מהבחינה הזאת, אם הילדים שלי יחפשו את המקום שבו הם יכולים לחיות ולהתבטא, יכול להיות שמדינת ישראל במובן הזה היא כישלון".
עוד הוסיף ואמר כי אירועי ה-7 באוקטובר לא גרמו לו לזעזוע: "אני לא רוצה לדבר מתוך ייאוש. את הייאוש כבר עברתי. אני מודה ש-7 באוקטובר לא זעזע אותי, כי עברתי תקופה לא קלה ב'שומר חומות', הלינצ'ים ההם שהיו שברו לי את הלב. אני משחק בתיאטרון יפו עם פרטנרים פלסטינים וערבים. אתה רואה שנכשלנו. לקחתי את זה אישית לוחצת. נכנסתי אז לשנה של דיכאון והייתי באמת אבוד. ואז התאוששתי מזה. החיים נמשכים. כשהגיע 7 באוקטובר לא זועזעתי, כבר הייתי בתוך המערכה".
נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון כוכב "החמישייה הקאמרית", השחקן מנשה נוי, אמר לאורלי בר לב היום בתום האירוע במאהל המחאה מול הכנסת, שפתחו משפחות נרצחים בקריאה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, איך צריך לפעול כדי שהוא יעזוב את תפקידו. 
נוי השמיע דעה נוקבת למדי וטען: "הוא לא ילך אם אנחנו לא חצי מיליון, מיליון איש, נצור עליו, שיילך. צריך להיות מאוד תקיף, לא אלימות, אבל כוח, כן, מצור, איפה שהוא גר, הוא לא ראוי לעם הזה, מצור, אין, עכשיו אתה הולך, תארוז".
בחודש שעבר פרסמו פאולה וליאון כי החליטו לאחר שתוכניתם ירדה מהמסך בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר לעזוב את ישראל לקפריסין. כך ליאון פרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "אם מחפשים בית נופש, בית לרילוקיישן או נכס להשקעה שיניב להם תשואה גבוהה. ראיתי את הקסם שיש בקפריסין, והבנתי שיש לי הזדמנות להתחבר לתשוקה שמלווה אותי שנים ושעד אותו יום עסקתי בה רק למטרות אישיות: השקעות נדל"ן".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מנשה לא צריכים עקומים בארץ ישראל תמורת לך לאלף עז...
    נח 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדם ללא שכל לאן תלך ירצחו אותך כל הערבים בכל מקום בעולם ,לא צריכים אותך אין תלך לא נצתער ניבכה ההפך ... .
    סגור
  • 2.
    אדם שכל תרומתו היא כמה בדיחות עילגות
    הצבר 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתנדב להסיע את חסר התועלת הזאת לשדה התעופה ואפילו לסחוב לו את המזוודות
    סגור
  • היה קצין בגולני
    נימרוד 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולחם במלחמת לבנון ה- 1, אבל לא היה כתוב טוקבוקים כמוך- רק שאנשים כמוך לא יעזבו
    סגור
  • 1.
    ברור לנו שאתה לא יהודי. ובכלל לא היה ברור לנו שאתה פה.
    יהודי חילוני 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נרגיש בחסרונך וקווי ההגנה בעוטף ישרדו בלעדיך. סע לשלום.
    סגור