קריפטו

איך קונים מטבעות קריפטו? מדריך קצר למצטרפים החדשים למועדון

אם אתם שומעים מסביבכם לאחרונה הרבה שיג ושיח אודות המטבעות הדיגיטליים ששוטפים את עולם המסחר ומרגישים שהגיע הזמן שלכם גם להצטרף לחגיגה, בשבילכם הכנו מדריך קצר לקניית מטבעות קריפטו

מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
הצעד הראשון שעליכם לעשות על-מנת לקנות מטבעות קריפטו הוא לבחור זירת מסחר אינטרנטית שדרכה תוכלו לקנות ולסחור במטבע שלכם. יש כמה זירות נפוצות ובראשן בינאנס (Binanace) שמציגה תחרות בעמלות הפקדה ומסחר. עוד זירה היא הישראלית Bit2c שבה יש אפשרות להעביר לחשבון הבנק ישראלי שלכם את הכסף.
 ארנק - תוכנה וחומרה
את מטבעות הקריפטו אפשר לרכוש רק אם יש ברשותכם גם ארנק דיגיטלי לאחסן בו את המטבעות ולהיות הבעלים הרשמיים שלהם. ישנן כמה אופציות שחלקן מאובטחות יותר. האפשרות הראשונה היא ארנק חם שנמצא ברשת, ושם יישמרו הסיסמאות שיתנו לכם גישה למטבעות שלכם. הסיסמא לארנק עצמו גם חשובה ובלעדיה אין גישה, לכן כדאי לשמור אותה גם במקום פיזי. 
וזה מביא אותנו לאפשרות השניה הנפוצה שזה ארנק קר (פיזי). הארנק החם הוא מעין דיסק-און-קי עם חיבור USB למחשב, היתרון שלו הוא שמכיוון שהסיסמאות אך ורק בו ולא ברשת, אי אפשר לפרוץ אליו. החיסרון בו הוא שאם מאבדים אותו - הסיסמאות ילכו ללא שוב.
בחירת המטבע
מכיוון שמדובר בעולם מסחרי שמשתנה מעת לעת ומושפע מכמה גורמים, המזל משחק כאן תפקיד אך גם יכולת ראיית התנועות שבשוק תסייע מאוד. עליכם לחקור את המטבעות ולבחון את התנועות והמגמות שלהם ואיזה פוטנציאל יש להם, יש שמעדיפים שלא להיגרר אחרי "מה שכולם עושים" משום שכל מטבע הוא בעל אופי שונה ועם יתרונות שונים. לא כל עלייה של מטבע מצביעה על מגמה, כמו שלא כל ירידה בהכרח אומרת שהמטבע מתרסק. בסופו של דבר לא ניתן לחזות בכמה יעלה המטבע, אם בכלל, וההשקעה במטבעות קריפטו היא השקעה לא צפויה.

דיווח למס
בישראל, מכיוון שמטבעות דיגיטליים אינם נחשבים עדיין למטבעות, אדם שעושה בהם שימוש חייב במס על הרווח והמסחר בהם, והמיסוי על מטבעות הקריפטו מחושב כמיסוי נכס. יש לציין שמס הכנסה עדיין מעמיס קשיים על מסחר בקריפטו מחשש להלבנת הון דרכו.
קניתי כבר קריפטו, האם זה מסוכן?
רוב הזמן אם הכסף שלכם עומד בתוך הארנק, הוא מוגן פחות או יותר. 
אם קניתם את המטבעות מזירה מוכרת הם שלכם ללא בעיות, הבעיה מתחילה אם קניתם מסוחר פרטי או מזירה פחות מוכרת משום ששם יכולים להונות אתכם יותר בקלות.
האם יש לי מה לעשות עם המטבעות?
 
אפשרות ראשונה היא שימוש שלהם לטובת רכישת מוצרים בארץ ובעולם. כדי לשלם על רכישות בעזרת מטבעות דיגיטליים עליכם להוריד מהאינטרנט ארנק דיגיטלי ששם מופקדים המטבעות שלכם. בתוך הארנק עליכם לסרוק את הברקוד של העסק לו תרצו לשלם או לסרוק את הכתובת שהוא מסר לכם, ולאחר מכן אשרו את העסקה, ותוך כמה דקות היא תושלם סופית והכסף יועבר. בישראל נכון לרגע זה אין הרבה עסקים שמקבלים תשלום במטבעות קריפטו, ורובם מקבלים רק ביטקוין.
 
אפשרות נוספת היא כניסה לבורסת הקריפטו, שהיא עניין מורכב יותר ועליכם לרכוש בו ידע בסיסי לפני שתחליטו להיכנס לשם, מכיוון שברגע שהמטבעות שלכם נמצאים בבורסה הם לא לגמרי ברשותכם כמו שהם בארנק והם נמצאים יותר בסיכון. לכן אם החלטתם להשקיע בבורסה, התחילו במעט כסף, ואת השאר תשאירו בארנק.
הבורסה היא בעצם צד שלישי בין הקונים והמוכרים. בתהליך הזה ראשית עליכם להיכנס לאתר הבורסה שבחרתם ושם להירשם ולהתחיל לסחור בתנאים שונים כגון כמויות מתחלפות ועמלות שמשתנות, שעליכם להבין אותם כי הם המפתח למסחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה