קריפטו

אילון מאסק יציל את הקריפטו? זה המהלך הדרמטי שלו

האיש העשיר בעולם, שתומך בשימוש במטבעות קריפטו, הגיש בקשה להפוך את טוויטר לחברה שמשמשת גם כבנק וירטואלי ומעבדת תשלומים – אם במטבעות רגילים ואם במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין או דוג'קוין, שאותו הוא "אימץ" בתחילת השנה שעברה
יאיר מור |  2
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
אילון מאסק הגיש בקשה רשמית להפוך את טוויטר לסוג של בנק או חברת אשראי, שיכולה לעבד תשלומים כספיים, כך נחשף אמש (רביעי) על ידי העיתון ניו-יורק טיימס.
לעיתון נודע כי ביום חמישי שעבר הגיש מאסק לרשות בשם רשת אכיפת הפשעים הכלכליים, הפועלת תחת מחלקת האוצר בארה"ב, את המסמכים הדרושים כדי לקבל רישיון לעיבוד תשלומים עבור הרשת החברתית עליה השתלט כשבוע קודם לכן. מדובר בהליך שמחייב כל חברה שרוצה לעשות זאת, לצד הגשת תצהירים בנוגע לפעילות המתבצעת בהן בכלל ופעילות חשודה בפרט.
לפי הדיווח, נראה שהמסמכים מזכירים עיבוד של תשלומים גם במטבעות רגילים וגם במטבעות קריפטו. כידוע, מאסק הוא תומך משמעותי בקריפטו – בתחילת השנה שעברה החל לתמוך בדוג'קוין, מה שהפך אותו מבדיחה שולית לאחד המטבעות המרכזיים בעולם, ולאחר מכן הודיע כי יאפשר תשלום על מכוניות טסלה בביטקוין – מה שהקפיץ את המטבע, ואז הצניח אותו כאשר שבועות בודדים לאחר מכן התחרט מאסק והודיע שלא יקבל ביטקוין כל עוד לא נפתרה בעיית זיהום האוויר הרב שנגרם מכרייה שלו.
עצם הניסיון של מאסק להפוך את טוויטר לפלטפורמת תשלומים אינו מפתיע – מאסק הקים ב-1999 את X.com, מעין בנק אינטרנטי שהתאחד בהמשך עם מתחרה והפך לפייפאל. בשנים האחרונות הביע מאסק עניין להחיות את הרעיון הראשוני של החברה ההיא בגרסה עכשווית יותר, וליצור את "אפליקציית הכל", שלה אף נתן את הכינוי X, כשם החברה ההיא. מה שמפתיע הוא המהירות שבה פועל מאסק להגשמת החזון – הגשת המסמכים הדרושים שבוע בלבד לאחר סגירת רכישת טוויטר היא מהירות שיא.
יש לציין כי החזון של מאסק אינו חדשני היום כפי שנשמע בעבר: בסין כבר פועלת היום אפליקציית וויצ'ט, שהחלה כמתחרה מקומית של וואטסאפ וגוגל טוק (ז"ל) והשתלטה על עוד ועוד תחומים. כיום, מלבד צ'טים, היא מאפשרת הזמנת אוכל כמו וולט, הזמנת מוניות כמו Gett, רשת חברתית כמו טוויטר, וכמובן תשלומים בדומה לאפליקציות כגון ביט.
דוברת רשת האכיפה במחלקת האוצר סירבה להגיב לידיעה; טוויטר לא ענתה לבקשת תגובה.
האפשרות שטוויטר תהפוך את השימוש במטבעות קריפטו לחלק מההתנהלות היומיומית של משתמשים עשויה להיות המהלך שייצב את השוק הזה, שסובל מתנודתיות חדה בין היתר בשל העובדה שמשקיעים רואים במטבעות נכס שדומה יותר לאגרות חוב או ניירות ערך יותר מאשר מטבעות ואמצעי תשלום. כרגע, שוק הקריפטו נמצא בטלטלה קשה בעקבות הגילוי שאפילו בורסות ענק לא בהכרח מסוגלות להבטיח את בטיחות הכסף המושקע בהן. עידוד שימוש בקריפטו כמטבע עובר לסוחר במקום נכס להשקעה עשוי לפתור את ה'בְּרוֹך' הנוכחי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ראינו בשבוע שעבר איך טייקון בודד מרסק את הכל
    משה1 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריפטו זה מערב פרוע. שוק חופשי. הכל מותר. הכל אפשר. כמו בצארלי וחצי. רק אחד אוכל.
    סגור
  • 1.
    הוא לא השתלט הוא קנה (ל"ת)
    אלי 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור