קריפטו

מה גרם לדוג'קוין לזנק בליל יום כיפור?

המטבע שמתקשה להתאושש מהמשבר אליו נכנס מאז סוף השנה שעברה המריא אמש בחדות, לאחר הדיווחים על חידוש עסקת מאסק-טוויטר. אך כיצד העסקה משפיעה על המטבע?
יאיר מור | 
דוג'קוין (צילום unsplash)
זינוק חד נרשם אתמול (שלישי) בערכו של דוג'קוין, בעקבות הידיעה על כך שאילון מאסק, שנחשב לתומך נלהב שלו, חידש את ההצעה לרכישת טוויטר.
הידיעות הראשונות אודות המסמך שהגישו עורכי דינו של מאסק ל-SEC, הנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות, שפורסמו זמן קצר לפני תחילת הצום בישראל, הובילו תוך זמן קצר לתגובה דרמטית מצד סוחרי הקריפטו, כאשר שער הדוג'קוין עלה בשעתיים שבין 19:15 ל-21:15 לפי שעוננו בכ-7%, וב-6 השעות שלאחר מכן המשיך לעלות עד שהשלים שינוי של 10%, למחיר של 6.6 סנט למטבע ושווי שוק כולל של 8.8 מיליארד דולר – הערכים הגבוהים ביותר שלו זה קרוב לשבועיים.
כפי שדיווחנו מוקדם יותר, אתמול נחשף כי ביום שני הגישו עורכי דינו של מאסק לנציבות מסמך בו מציע האיש העשיר בעולם לרכוש את הרשת החברתית כפי שהציע במאי האחרון, לפי מחיר של 54.20 דולר למניה ושווי כולל של 44 מיליארד דולר. זאת לאחר שבתחילת יולי הודיע על ביטול ההצעה בטענה כי החברה הונתה אותו בנושא מספר המשתמשים האמתיים שלה, ולכן אינה שווה את המחיר שהציע תמורתה.
למרות שהעסקה אינה קשורה באופן ישיר לדוג'קוין, המטבע שהחל כבדיחה והפך לאחר הבולטים בשוק בעקבות האימוץ של מאסק נחשב למרוויח פוטנציאלי ענק. זאת מכיוון שבעבר צייץ מאסק כי בכוונתו לאפשר תשלום על מנויים, תכנים ושירותים נוספים בטוויטר באמצעות המטבע, כפי שהחברה האחרת שלו, טסלה, מאפשרת לשלם במטבע תמורת מזכרות בחנות הווירטואלית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה