קריפטו

פשיטת הענק באירקוטסק: מאות מכונות כרייה הוחרמו

הפשיטה האחרונה, במהלכה הוחרמו 238 מכונות כרייה, מצטרפת לשורת פעולות אכיפה שמטרתן לבלום את כריית הקריפטו הבלתי חוקית במדינה; הנזק הכלכלי מוערך בלמעלה מ-68 מיליון רובל; הרשויות מגבירות מאמצים להתמודד עם התופעה
שרון בירקמן |  3
ולדימיר פוטין והקריפטו (צילום pixabay)
רוסיה מחריפה את המאבק בכריית קריפטו לא חוקית עם מבצע נוסף שהוביל להחרמת 238 מכונות כרייה. המבצע נערך באיזור אירקוטסק, הנחשב לאחד ממרכזי הכרייה הבולטים במדינה. רשויות האכיפה פשטו על כפר נופש  מקומי וחשפו בו פעילות כרייה לא חוקית בהיקף רחב.
על פי ההערכות, פעילות הכרייה גרמה לנזקים כלכליים של למעלה מ-68 מיליון רובל (כ-758,000 דולר). הכורים שנעצרו ניצלו תעריפי חשמל מסובסדים לצרכים ביתיים לצורך הפעלת מכונות הכרייה.
איזור אירקוטסק בדרום-מזרח סיביר הפך בשנים האחרונות למרכז כריית קריפטו ברוסיה, בעיקר בשל תעריפי האנרגיה הנמוכים והטמפרטורות הנמוכות. כריית קריפטו החלה לצבור תאוצה באיזור מאז 2019,  במיוחד לאחר שסין הטילה איסור על כריית קריפטו בשטחה. 

בחודשים האחרונים, סבל איזור אירקוטסק משיבושי חשמל נרחבים שנגרמו מעלייה בעומסים על רשתות החשמל. חברות החשמל הצביעו על הכורים הבלתי חוקיים כאחראים. באוגוסט האחרון, רוסיה אישרה לגליזציה של כריית קריפטו תעשייתית, במסגרת מאמציה לעקוף את הסנקציות הבינלאומיות. כעת, הכורים מחויבים ברישום מול הרשויות ועשויים להידרש לשלם תעריפים גבוהים יותר. הרשויות המקומיות הוסמכו להורות על השבתת מכונות כרייה במקרה של עומס יתר.
רוסיה מתמודדת עם כריית קריפטו בלתי חוקית בהיקף נרחב. בחודש יולי הוחרמו במדינה 500 מכונות כרייה. כתבי אישום הוגשו במאי נגד כורים נוספים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האאא ??? מה קרה ?לא הבנתי כלום . סליחה .
    שי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בראתי פעמיים ולא הבנתי כלום. כלום ! סליחה
    סגור
  • אשמח לסייע
    אשמח לסייע 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוסיה החליטה לפקח על כריית קריפטו כדי להרוויח מזה. אנשים פרטיים שעד כה עשו את זה כי לא היתה רגולציה, עכשיו זה לא חוקי
    סגור
  • 1.
    כתבה מטעה
    אנונימי1330 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוסיה היא דיקטטורה שחוזרת לימי הקומוניזם. הם נלחמים בחופש הכלכלי במדינה שלהם ומנסים לסבסד הכל. הכורים נותנים להם פייט ומייצרים ערך וזו גם הדרך בה השוק "מעניש" את הפזרנות הממשלתית. הכתב מתבאס שנוא לא קנה קריפטו בזמן ומנסה להציג את כל הענף כבזבזני ולא לגיטימי כשלמעשה הוא פשוט מעולם לא למד את התחום.
    סגור