קריפטו

הבורסה הפסידה 2.4 מיליארד דולר, אז הוא חטף את העובדים

משקיע של הונאת הפונזי ביטקונקט נעצר בחשד שחטף שניים מהעובדים של מייסד הפלטפורמה ודרש כופר של 150 מיליון דולר תמורת שחרורם; ביטקונקט קרסה ב-2018 לאחר שנתיים של פעילות, משקיעיה הפסידו 2.4 מיליארד דולר; מייסד הפלטפורמה נעלם בשנת 2018. הוא הורשע בארצות הברית בהונאת קריפטו
שרון בירקמן | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משקיע מרומה של פלטפורמת הקריפטו שהתגלתה כהונאת פונזי ביטקונקט (BitConnect) ניסה לפצות את עצמו על הכספים שהפסיד בעקבות נפילת הפירמידה בצורה מקורית: הוא חטף לכאורה שני עובדים לשעבר של הפלטפורמה ודרש תמורתם כופר במטבעות שונים ובמזומן, בערך כולל של קרוב ל-150 מיליון דולר.
לפי דיווח של משטרת הודו, המשקיע לשעבר חטף, עם שני שותפים, שניים מעובדי פלטפורמת הקריפטו הידועה לשמצה ודרש תמורתם את הכופר. הוא נעצר יחד עם שותפיו, שקיבלו ממנו 1.7 מיליון דולר. החוטף רכש בכסף נכסים כמו נדל"ן וזהב. המשטרה החרימה נכסים ניידים ובלתי ניידים בשווי 52 מיליון דולר הקשורים למקרה.
 
ביטקונקט הושקה בשנת 2016 והציגה את עצמה כתוכנית השקעה נושאת תשואות גבוהות. הפלטפורמה הציעה רווחים תשואה של 40% בתוך ארבעה חודשים לרוכשי הטוקן הפרטי שלה, BitConnect Coin. במציאות, ביטקונקט השתמשה בכספים שנכנסו ממשקיעים חדשים על מנת לשלם למשקיעים הוותיקים ולמגייסים הגדולים שלה, מה שהפך אותה להונאת פונזי.

ביטקונקט קרסה שנתיים מאוחר יותר לאחר שהוצאו לה צווי סגירה בארצות הברית. המשקיעים נותרו עם הפסדים המוערכים ב-2.4 מיליארד דולר. בשעה שכמה מהמגייסים הגדולים שלה הועמדו לדין ונידונו לעונשי מאסר, מייסד ביטקונקט, אזרח הודו, נמלט ומקום מגוריו לא ידוע עד היום. כתבי אישום, כולל מצד משרד המשפטים (DOJ) והרשות לניירות ערך (SEC), כמו גם תביעות אזרחיות, תלויים נגדו הן בארצות הברית והן בהודו. הוא הורשע בהונאת קריפטו ב-2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה