כסף וצרכנות

טיילור סוויפט מובכת: ביטול הזמנות וחנויות מקוונות נעלמות

מעריצי טיילור סוויפט זועמים ברשת, כאשר הם קונים סחורה של הזמרת המפורסמת, וההזמנות מתבלטות והחנויות נעלמות מהאתר לאחר הקנייה. "אני לא רוצה להזמין משהו רק כדי שהחנות תיעלם"

מערכת ice | 
טיילור סוויפט (צילום shutterstock)
אין אחד שלא שמע על הזמרת והיוצרת הכי מפורסמת בעולם טיילור סוויפט, מהקשר הזוגי המתוקשר עם כוכב הספורט טראוויס קלסי, ל-4 פרסי גראמי, והובלה במשך 275 שבועות במצעד הבילבורד 200.
כמו כן, רק לאחרונה הודיעה סוויפט, על עוד אלבום בעשייה. המנייה של זמרת ה-Shake it off שוברת את השיאים של עצמה, ומוכרי המרצ'ינג הלא רשמיים מנצלים את הצלחתה, כמו גם רמאים ברשת, ולצערי המעריצים התמימים, מצליח להם ובגדול.
משתמשים בשרשור "טיילור סוויפט מרצ'" ב'רדיט' הטיחו ביקורות קשות על הזמנות שלא הגיעו, וחנויות שנעלמו לאחר הרכישה באתר בשם "Etsy". "אני רוצה לקנות, אבל שמעתי שטיילור סוגרת את החנויות" הגיב אדם אחד באתר. "אני לא רוצה להזמין משהו רק כדי שהחנות תיעלם. למישהו היו בעיות כאלו? או שמע על השמועה?" נראה שהתשובה היא "כן" מהדהד.
"אוף, כן, היו לי מספר הזמנות שבוטלו או לא הופיעו" הגיב אדם אחר על ההיעלמויות המסתוריות. האתר הגיב על המקרה החריג: "אטסי הוא אתר מסחר אלקטרוני המאפשר לאנשים לקנות ולמכור פריטים בעבודת יד או וינטג' וציוד יצירה. מדיניות האתר, שואפת להגיב במהירות כאשר אנו מקבלים דיווח על הפרת קניין רוחני, על ידי הסרה או השבתה של גישה לחומר המפר לכאורה".
"זכויות היוצרים מגנות על יצירות ספרותיות,  יצירות מוזיקליות, יצירות דרמטיות, הקלטות וכל דבר אחר בכיוון הזה", אמר מארק זיגמונד, עורך דין המתמחה בנושא ה-IP באינטרנט ל'פוקס ניוז דיגיטל'.
עוד בשנת 2015, הזמרת ידעה על התופעה המכוערת ושלחה למוכרי 'אטסי' מכתבי הפסקה וביטול, שלדברי זיגמונד הם בדרך כלל אזהרה שאנשים אלה עלולים להפר מבחינה משפטית את חוק זכויות היוצרים.
רק נזכיר, שבשנת 2007 הגישה סוויפט את הבקשה הראשונה שלה לסימן המסחר, שמה "טיילור סוויפט". לכן, אם אנשים יוצרים סחורה ומדפיסים מילים או תמונות על הסחורה הזו, עליהם לשים לב אם המילים או התמונות הללו סומנו בסימן מסחרי מלפני על ידי האמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה