כסף וצרכנות

היום שהציל את הכלכלה הישראלית: מה קרה ב-23.11?

בצל מלחמת "חרבות ברזל": ישראכרט מסכמת את "חודש הקניות" 2023 כאשר נמצא כי היום בו הוכרזה הפסקת האש, חמישי ה-23.11, הוא היום בו נרשם היקף הקניות הגבוה ביותר החדש. ענף המזון רושם עליה קלה במחזור הקניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ענף התיירות והנופש חווה את הירידה הדרסטית ביותר, ירידה של 80-90%
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", ישראכרט מפרסמת היום (ראשון) את סיכום נתוני הוצאות האשראי של הישראלים במהלך חודש נובמבר, "חודש הקניות" הבינלאומי, והסופ"ש האחרון של החודש, קרי ימי מכירות בלאק פרידיי בפרט. מהנתונים עולה כי הקיטון בהוצאות שנצפה בתחילת ימי המלחמה, השתנה, וישנה התעוררות קלה בקרב הצרכנים.
מניתוח של ישראכרט על היקף הוצאות בכרטיס האשראי בישראל בחודש נובמבר האחרון, "חודש הקניות", בהשוואה לנובמבר 2022, נרשמה ירידה בסך המחזור של כ- 10-15% הנובעת מקיטון בכמות העסקאות וירידה בגובה העסקה הממוצעת (בנטרול ענפים שאינם ענפי צריכה שוטפים כגון  ביטוח ותשלומים לגופי ממשל).

היום בחודש בו היקף הרכישות היה הגבוה ביותר היה יום חמישי 23.11, ערב הפסקת האש, במהלכו נרשם גם מחזור האונליין הכי גבוה. אחריו, יום ראשון 26.11, מיד אחרי Black Friday. בשגרה, ימי שבת הם הימים בהם הישראלים קונים יותר באונליין בהשוואה לאופליין, כאשר ה-11.11, יום הרווקים הסיני, היה היום בו נתח האונליין היה הגבוה ביותר ועמד על 30-35% מסך הרכישות. 
במהלך החודש, קנינו יותר באתרים בארץ לעומת אתרים בחו"ל – רכישות מאתרים כחול לבן היוו השנה כ- 60-65% לעומת 50-55% בשנה שעברה. עם זאת, גם באונליין היקף הרכישות נמוך ביחס לשנה שעברה בכ- 10-15% בארץ ו-40-50% ברכישות באתרים בחו"ל.
ענף הלבשה והנעלה מציג ירידה גם בכמות העסקאות ירדה וגם בסכום העסקה הממוצעת מה שהביא את הענף לירידה של 10-15% בקניות ביחס לשנה שעברה. גם בענף ההלבשה וההנעלה קנינו יותר כחול לבן, רוב הרכישות באונליין היו באתרים ישראלים, לעומת שנה שעברה כ- 60% היו באתרים בארץ לעומת כ- 50% בשנה שעברה
Black Friday 2023
באשר ל- Black Friday, למרות ריבוי המבצעים, ההפוגה בלחימה ומזג האוויר השמשי, נרשמה ירידה של כ-10% במחזור המכירות אופליין לעומת ירידה של כ-40% במחזור האונליין בהשוואה לשנה שעברה. ענפי החשמל והאלקטרוניקה וענפי ההלבשה וההנעלה רשמו ירידות משמעותיות בהיקף הרכישות ביחס לשנה שעברה. הצרכן הביע סולידריות עם עסקים מקומיים ורכש השנה יותר באתרי אונליין ישראליים: כ- 50% מסך מחזור האונליין היה מאתרים מקומיים, לעומת כ -40% בשנה שעברה.
לדברי עמית שגיא, סמנכל שיווק דאטה ודיגיטל בישראכרט: "למרות שנרשמה עלייה ברכישות בשבועות האחרונים, המספרים עדיין נמוכים מהמספרים שראינו בשנים קודמות, בשל המלחמה ומצב הרוח הלאומי הירוד. הפוגת הלחימה, מתן הנחות ומבצעים ומזג אוויר יחסית נעים לעונה הובילו את הצרכן לבצע יותר רכישות משבועות קודמים, רכישות המאופיינות במענה על צרכים ופחות מותרות.
התייקרות הדולר לצד המאמצים של חברות וארגונים בישראל לעידוד הצרכן הישראלי לרכוש כחול לבן, הסיטו רכישות מחו"ל לישראל ויש לכך חשיבות  לחוסן הכלכלי הלאומי. אנו צריכים להמשיך לעשות ככל הניתן על מנת לתמוך בעסקים ישראלים ולהמשיך לעודד העדפתם על מנת לחזק את החוסן הכלכלי הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה