כסף וצרכנות

לקראת זינוק נוסף במחירי הדלק? הנפט בשיא של עשור

מחירי הנפט ממשיכים וימשיכו לטפס בחודשים הקרובים. בעולם חוששים על עליה נוספת באינפלציה בעקבות המגמה המדאיגה
שירה יום טוב | 
מחיר הנפט עולה (צילום shutterstock)
מחירי הנפט זינקו מאז יוני, כך שמחירה של חבית נפט גולמי מסוג ברנט צמח בכמעט 30% מ-72 דולר ל-94 דולר, כפי שנרשם היום (שני). המגמה המדאיגה מביאה את מחירי הנפט לטפס לכמעט 100 דולר לחבית, וזאת בעקבות הגבלות ייצור של מדינות מפתח בתחום.
גם ללא זינוק נוסף, מדובר בעליה חדה שמגיעה אחרי שנים של עליה בשוק הנפט, כך שכעת המחיר לחבית נפט מגיע לשיא של כמעט עשור, כשמחירים דומים לחבית נרשמו לאחרונה בשנת 2014.
בגרדיאן דווח הבוקר כי קיצוצים בייצור בערב הסעודית ורוסיה המהווים גורם מרכזי לזינוק מחירי הנפט. ערב הסעודית ורוסיה דיללו את אספקת הנפט, ​​בעוד שעלייה בנסיעות בסין הגבירה את הביקוש.
סעודיה ורוסיה מבילות את קרטל אופ"ק פלוס, ומאז יולי מדובר בקיצוץ ייצור שמסתכם כבר במיליוני חביות ביום. הקיצוץ, שהודיעו על המשכו בתחילת החודש, צפוי כעת להמשיך עד סוף השנה כשאין עדיין בהירות לגבי החלטות המשך בנושא.
זינוק מחירי הנפט באופן הזה עלול להשאיר את האינפלציה בחודשים הקרובים אחרי שההתמודדות עם מצב האינפלציה כבר נמשכת חודשים ארוכים ועלול כעת להחריף שוב. האינפלציה בבריטניה עמדה על 6.8% ביולי וצפויה לעלות ל-7.1% באוגוסט בתגובה לעלייה במחירי הנפט כאשר הנתונים האחרונים יתפרסמו על ידי המשרד לסטטיסטיקה לאומית ביום רביעי.
גם האינפלציה בארה"ב, שירדה בצורה חדה יותר מאשר בבריטניה או יבשת אירופה, נתונה ללחץ מהעלייה במחיר הדלק שככל הנראה יגיבו גם הם בהתאם למחירי הנפט הגואים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה