השוק

מחיר הנפט מזנק לראשונה השנה מעל ל-90 דולר: זו הסיבה

סעודיה ורוסיה מאריכות את הקיצוץ בתפוקת הנפט שהיה אמור להיות זמני, מה שגורע מהשוק סך של 1.3 מיליון חביות ליום. ארה"ב זועמת, ואיך זה קשור לנורמליזציה עם ישראל?
מערכת ice | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
מחיר חבית נפט טיפס לרמה של למעלה מ-90 דולר לראשונה מאז תחילת 2023. זאת על רקע הכרזת סעודיה ורוסיה כי הן מאריכות את הקיצוץ בייצור וייצוא נפט עד לסוף השנה, למרות הציפיות בעולם שהקיצוץ יסתיים הרבה לפני כן.
העלאת מחירי הנפט מעלה שוב את החשש לעלייה במחירי הדלק ועלייה בשיעורי האינפלציה בעולם. רוסיה וסעודיה הודיעו כי ימשיכו לצמצם סך של 1.3 מיליון חביות ביום מהתפוקה שלהן, למרות ביקושי השיא.

סעודיה, שמנהיגה את קרטל הנפט של אופ"ק, קיצצה מיליון חביות נוספות ביום מאז חודש יולי, ורוסיה קיצצה במקביל ייצוא של 300 אלף חביות נוספות.
הקיצוצים בסעודיה ישמרו על תפוקה של כ-9 מיליון חביות ביום, נמוך אפילו מזה של ימי מגפת הקורונה. לשם השוואה, ב-2022 הפיקה סעודיה כ-10.6 מיליון חביות ביום.
 
המהלכים הם חלק מהניסיונות של סעודיה ורוסיה להעלות מחירים בשוק. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הביע זעם על הצעד לאור העלייה במחירי הדלק בארצו, בעיתוי לא נוח של לקראת בחירות לנשיאות. הצעד של הנסיך מחמד בן סלמאן נתפס בבית הלבן כמתגרה, וזאת על רקע ציפיות הסעודים לתמורה מפליגה מהאמריקנים לכינון נורמליזציה עם ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה