כסף וצרכנות

לא ייאמן: זה הפרי שכל השנים אכלתם לא נכון

כאשר אתם אוכלים בננה, אתם ממהרים לקלף את הקליפה ואת החוטים המבצבצים מהפרי הצהוב. מתברר שאתם מפספסים המון. זה מה שאתם מפסידים
מערכת ice | 
הבננה של Dole (צילום יוטיוב. צילום מסך)
אוכלים בננות? ככל הנראה, כאשר החלטתם לאכול את הפרי הצהוב, קילפתם את הקליפה ולא התעצלתם והסרתם גם החוטים המבצבצים. אז דעו לכם, אותם חוטים סוררים הנקראים שיפה בזכות תפקיד חשוב שיש להם.
"החוטים האלה ממלאים תפקיד חשוב בהובלת חומרים מזינים לפרי, כמו סוכרים, חומצות אמינו ותרכובות חיוניות לחלקים השונים של הבננה", הסבירה הנטורופתית יפעת אביקסיס לוואלה.

חוטי הבננה (שיפה) הם למעשה המערכת שמשנעת את החומרים המעורבים בתהליך הבשלת הבננה ומסייעים בתנועת אנזימים והורמונים, הפיכת עמילנים לסוכרים שאחראים על תהליך ההבשלה של הפרי. החוטים מכילים סיבים תזונתיים ותורמים לשמירה על מערכת עיכול בריאה ויציאות סדירות".
אביקסיס מסבירה את יתרונות הבננה כ"עשירות באשלגן, ויטמין C, ויטמיני B, מגנזיום וסיבים תזונתיים החיוניים לתפקוד ובריאות הגוף. בבננה עצמה ולא רק בחוטים ישנם סיבים תזונתיים שמסייעים לעיכול בריא, לוויסות תנועת המעיים ובניגוד למיתוס, מסייעים גם במניעת עצירות".
אז מה לגבי הקליפה עצמה, לזרוק או לאכול? גם קליפת הבננה מכילה חומרים מזינים כמו ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B, לוטאין – נוגד חמצון שתורם לבריאות העין – נוגדי חמצון אחרים וכמויות גדולות של סיבים מסיסים ובלתי מסיסים. לגבי הטעם, זה כבר סיפור אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה