כסף וצרכנות

תשלומי המשכנתא בדרך לרדת? זו ההטבה החדשה שמחכה לכם

הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין הודיעה: נוטלי משכנתאות לא יידרשו עוד להמציא אישור רשות מקומית להעדר חובות בכדי לרשום את המשכנתה במרשם המקרקעין התיקון, שעבר במסגרת חוק ההסדרים בשבוע שעבר, יחסוך לציבור זמן וכסף
מערכת ice | 
משכנתא (צילום vecteezy)
משרד המשפטים, בהובלת מנכ"ל המשרד, איתמר דוננפלד, יחד עם הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, מחלקת יעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) ואגף אסטרטגיה, ובשיתוף משרד האוצר, משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי, הביאו להקלה רגולטורית עבור ציבור נוטלי המשכנתאות בישראל שכולל מאות אלפי בתי אב.
במסגרת חוק ההסדרים, שעבר בשבוע שעבר בקריאה שלישית, נערך תיקון למצב החוקי שנהג עד כה. בעקבות התיקון, נוטלי המשכנתאות לא יידרשו עוד להמציא אישורים של הרשויות המקומיות בגין היעדר חובות ארנונה, לצורך רישום המשכנתאות במרשם המקרקעין.

במקביל, ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום רביעי לדיון מיוחד בנושא שיעור הריבית על הלוואות לדיור והריבית המשתלמת על ידי הבנקים על כספים המופקדים בחשבונות עו"ש ובפיקדונות.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר: "אנחנו לא יכולים להשלים עם המצב הקיים שהריבית על ההפקדות נמוכה משמעותית לעומת זו של החובה. הריבית הפכה להיות בעיה גדולה, במיוחד לזוגות הצעירים, למשפחות ולעסקים הקטנים. נזמן לדיון את כלל הגורמים הרלוונטים ונדרוש תשובות. אני לא מתכוון להרפות מהעניין הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה