כסף וצרכנות

יינות ביתן תובעת את המנכ"ל לשעבר במאות אלפי שקלים

המנכ"ל לשעבר של יינות ביתן ושהוביל את כניסתה של רשת ספאר ההולנדית לישראל, חוטף תביעת ענק מאלקטרה צריכה על הפרסת ההסכם ושימשו במידע סודי כדי להזיק לחברה דרך הבאת רשת מתחרה לקרפור 
מערכת ice | 
עמית זאב (צילום טל פלינט)
הקרב בין עמית זאב, המנכ"ל לשעבר של יינות ביתן, ובין הרשת ואלקטרה צריכה עולה שלב: לאחר שניסו לסנדל לסנדל את העסקה עם SPAR, רשת המזון מממשת את האיומים ותובעת את זאב על הפרת הסכם סודיות ושימוש במידע דרך חבירה לרשת המתחרה שופרסל.
נזכיר: מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, עמית זאב, הודיע לדירקטוריון בחודש יוני שנה שעברה על רצונו לסיים את תפקידו, כשהוא מגדיר את ההחלטה "ברגשות מעורבים ובשל חילוקי דעות מקצועיים". לאחר כחודש התברר כי זאב הוא זה שעומד מאחורי הבאת רשת המזון ההולנדית ספאר לישראל דרך שופרסל, דבר שהוביל למכתב איום חריף של יינות ביתן להפרת הסכם לאי תחרות והפרת הסכם סודיות.
זאב הגיב ביולי שנה שעברה למכתב האזהרה שנשלח אליו ואמר כי "צר לנו כי אלקטרה מנסה למנוע תחרות לגיטימית על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי". לדבריו, הבאת הרשת ההולנדית תהיה לטובת הצרכן "שרק ירוויח מכניסתה של רשת בינלאומית נוספת לישראל".
עתה, כאמור, ביינות ביתן מימשו את האיום ושלחו כתב תביעה למנכ"ל לשעבר בסך של 809 אלף שקל בטענה כי במקביל להבאת רשת קרפור לישראל על ידי אלקטרה צריכה, הוביל זאב מהלך חתרני להבאת רשת בינלאומית נוספת תוך שימוש בסודות מסחריים שהיו אצלו כאשר היה מנכ"ל יינות ביתן וליווה את ההתקשרות עם קרפור כמו יעדי מכירות, רווחים פוטנציאליים, ונתונים מסחריים כמו אלו מוצרים יגיעו לישראל וכדומה. לטענתם, לא רק זאת אלא שזאב העמיק את הקשר בין הזיכיון של ספאר לרשת שופרסל המתחרה - דבר שעלול לחברה נזק חמור.
עמית זאב מסר בתגובה ל-ice: תביעת קבוצת אלקטרה (באמצעות יינות ביתן) הינה תביעת סרק שריח רע של תעלול יח"צני עולה ממנה, אשר נועדה לפגוע בתחרות הלגיטימית על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי.
מדובר בהתנהלות נפסדת מצד אלקטרה צריכה, אשר אינה בוחלת בהעלאת טענות מופרכות וכל זאת כדי לעכב ולמנוע כניסה של מתחרה עסקי בינלאומי בתחום המזון והקמעונאות.
אין בכוונתי להיכנע ללחץ הפסול שאלקטרה מנסה להפעיל, תביעות הפחדה לא יעכבו ולא ימנעו את הקמתה של רשת ספאר בישראל והנגשת מוצרים איכותיים במחירים המוכרים מאירופה לכל בית בישראל. אני סמוך ובטוח כי בית המשפט ידחה על הסף את תביעת אלקטרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה