כסף וצרכנות

ביל גייטס חושש להפוך לסבא? "עולם גרוע בהרבה"

המיליארדר ומייסד מייקרוסופט ביל גייטס התייחס בבלוג שלו לעובדה שעומד להפוך לסבא בקרוב אחרי בשורת ביתו על הריון ראשון. אך מה מדאיג אותו כל כך?
מערכת ice | 
ביל גייטס (צילום Frederic Legrand-COMEO/shutterstock)
המיליארדר ומייסד מייקרוסופט שגילה לאחרונה כי עומד להפוך לסבא לראשונה, לאחר שבתו בת ה-26 של גייטס, ג'ניפר ובעלה, נאיל נסאר, מצפים לתינוק ראשון ב-2023.מתייחס לחששות שמכים בו בעקבות הידיעה וכותב, "התחלתי להסתכל על העולם מבעד לעדשה חדשה לאחרונה - כשהבת הגדולה שלי מסרה לי את החדשות המדהימות שאהפוך לסבא בשנה הבאה", כותב גייטס מכתב שפורסם בבלוג האישי שלו, Gates Notes .
"פשוט להקליד את המשפט הזה, 'אני אהיה סבא בשנה הבאה', מעורר בי רגש", כותב גייטס. "והמחשבה נותנת מימד חדש לעבודה שלי. כשאני חושבת על העולם אליו ייוולד הנכד שלי, אני מקבלת השראה מתמיד לעזור לילדים ולנכדים של כולם לקבל הזדמנות לשרוד ולשגשג".
גייטס כתב לא פחות מ-12 עמודים, בהם פירט את פעילות הארגון הפילנתרופי בעל שמו, קרן גייטס, ומה שהוא עושה למען ילדים החיים בעוני עולמי, לשיפור החינוך, המוכנות למגפה והמאבקים נגד פוליו ואיידס.
עוד התייחס לעבודה שהוא עושה כדי להילחם בשינויי האקלים, הן באמצעות קרן גייטס על בסיס פילנתרופי והן בתמיכה בחברות אקלים בשלבים מוקדמים עם חברת ההשקעות שלו, Breakthrough Energy Ventures.
"אני יכול לסכם את הפתרון לשינויי האקלים בשני משפטים: אנחנו צריכים לחסל את הפליטות העולמיות של גזי חממה עד 2050", כותב גייטס. "מזג אוויר קיצוני כבר גורם יותר סבל, ואם לא נגיע לאפס פליטות נטו, הנכדים שלנו יגדלו בעולם שמצבו גרוע יותר באופן דרמטי".
גייטס התחיל לעבוד על שינויי אקלים כאשר למד על המאבקים של חקלאים קטנים במדינות שבהן הארגון הפילנתרופי בעל שמו פעל. קרן גייטס מממנת עבודת הסתגלות לאקלים, כמו בסיוע לאנשים להסתגל להשלכות של עולם מתחמם, שבו אין רווח להפיק מיזם מסחרי.
"זה מתחיל מהרעיון שהעניים ביותר סובלים הכי הרבה משינויי אקלים, אבל לעסקים אין תמריץ טבעי לייצר כלים שעוזרים להם", כותב גייטס.
"חברת זרעים יכולה להרוויח רווחים, למשל, מסוג חדש של עגבנייה בגוון אדום יפה יותר ואינו נפגע בקלות, אבל אין לה תמריץ לייצר זנים טובים יותר של קסאווה ש(א) שורדים שיטפונות ובצורת ו( ב) זולים מספיק עבור החקלאים בעלי ההכנסה הנמוכה בעולם", כותב גייטס. "תפקיד הקרן הוא לוודא שהעניים ביותר ייהנו מאותם מיומנויות חדשניות שמיטיבות עם מדינות עשירות יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה