כסף וצרכנות

הבתים הירוקים בארה"ב מזכים את הבעלים בעשרות אלפי דולרים

החוק החדש שנועד להילחם בפליטת גזי חממה, נותן הטבות מס משמעותיות לבעלי הבתים שעוברים לסגנון חיים בר קיימא
מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)
ב-16 באוגוסט, הנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק הפחתת האינפלציה, המעניק כ-370 מיליארד דולר בהוצאות אנרגיה ואקלים והטבות מס במהלך העשור הבא. זוהי הפעולה הפדרלית האגרסיבית ביותר למלחמה בשינויי האקלים בתולדות המדינה והיא נועדה לסייע לבית הלבן להשיג את יעדיו להפחתת פליטת גזי החממה.
התוצאה היא שק של דברים טובים - ליצרני אנרגיה, יצרני מכוניות חשמליות וסוללות, עסקים אחרים ומשקי בית רגילים. בעוד שהזיכויים לרוכשי רכבים חשמליים (חדשים ומשומשים כאחד) משכו הרבה מתשומת הלב, העלות שלהם מחווירה בהשוואה לעשרות מיליארדי זיכוי מס והנחות לבעלי בתים המשקיעים בכל דבר הקשור לקיימות, החל מפאנלים סולאריים דרך משאבות חום ועד לחלונות חדשים וכיריים חשמליות.
לדברי גולדמן זאקס, מדובר ב"טרנספורמציה שח ממש" בקידום אחסון סוללות למגורים, אך החוק גם מגביר את הסכומים עבור עשרות מוצרים אחרים שיכולים לחסוך למשקי בית בודדים אלפי ואף עשרות אלפי דולרים. בסך הכל, הוועדה המשותפת למיסוי של הקונגרס מעריכה, שהממשלה תחלק כמעט 37 מיליארד דולר בזיכויי מס בודדים עבור שיפורים ירוקים בבניינים במהלך עשר השנים הקרובות. יש גם חיסכון פוטנציאלי לצרכנים לאחר ביצוע שיפורים אלה. לדוגמה, משקי בית שעושים את המעבר מזוט או פרופאן לחימום חשמלי צפויים לחסוך בממוצע 493 דולר לשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה